Monet matkailuautolla matkustavat pitävät usein leirintäalueita parempina kuin leirintäalueita (yksinkertaisia yöpymispaikkoja). Syynä voi olla se, että ne ovat lähempänä kaupunkeja tai nähtävyyksiä ja että heidän ei tarvitse maksaa asioista, joista he eivät ole kiinnostuneita (leikkikentät, vesiliukumäet, viihde jne.). Mutta mikä on kohtuullinen hinta leirintäalueesta?
Mitä eroa on leirintäalueella ja asuntovaunualueella?
Leirintäalueet voivat olla yksinkertaisempia tai ylellisempiä, mutta ne ovat lähes aina lähellä luontoa ja yleensä nurmikolla. Peruspalvelut, kuten sähkö, vesi, viemäröinti, käymälät ja suihkut, ovat lähes aina saatavilla.
Vastaanotto on yleensä miehitetty, mutta sesonkiaikana saatat joutua soittamaan tai pyyhkimään. Lisäksi tarjolla voi olla kaikkea ravintoloista ja uima-altaista minigolfkenttiin ja viihdettä.
Kentät on usein asfaltti- tai sorapintaisia, ja ne ovat yleensä lähellä kaupunkeja tai nähtävyyksiä. Joskus kentillä ei ole lainkaan palveluja, mutta usein siellä on vesi, viemäröinti ja ehkä sähkö, käymälät ja suihkut.
Valitset yksinkertaisemman paikan - et halua maksaa niin paljon.
Ihmiset valitsevat joskus asuinalueen, koska haluavat olla lähempänä kaupunkia tai nähtävyyttä, mutta usein myös siksi, että he eivät halua maksaa monista palveluista, joita he eivät tarvitse. Tämä tarkoittaa, että ei haluavat maksaa yhtä paljon kuin leirintäalueesta.
Kun ajoimme muutama viikko sitten Piteåan, pysähdyimme Örnsköldsvikin satamassa sijaitsevalle paikalle. Se oli erittäin mukava paikka, jossa oli hyvin merkittyjä paikkoja hyvällä etäisyydellä ja vesi, tyhjennys, wc:t, suihkut ja sähkö.
Olimme silti hieman järkyttyneitä, kun jouduimme maksamaan 250 kruunua (2016). Tuntui kuin olisi maksanut leirintäalueesta? Loppujen lopuksi tämä oli vain asfaltoitu parkkipaikka, emmekä edes tarvinneet sähköä ...
Mikä on mielestänne kohtuullinen hinta pysäköintialueesta?
Pysäköintipaikkaa varten ilman sähköstä me (Ruotsissa) voimme kuvitella maksavamme noin 100 kruunua päivässä. Parkkipaikasta kanssa sähköstä voimme odottaa maksavamme noin 150 puntaa päivässä (2016).
Paljonko pysäköintialueen pitäisi mielestäsi maksaa?
Lennart sanoo:
Sovittu.
100-150 on kohtuullinen hinta.
30 marraskuuta 2016 - 7:04
seija.viitamäki-carlsson sanoo:
100 max, voi maksaa tuntihinnan sähköliittymästä.
30 marraskuuta 2016 - 8:29
Gun-Britt Roosvall sanoo:
100 euroa ilman sähköä ja 150 euroa sähkön kanssa olisi mielestäni kohtuullista.
30 marraskuuta 2016 - 8:32
åsa in åsele sanoo:
Luulen, että se kuulosti järjettömän kalliilta siellä Övikissä... kuten leirintäalueen hinta ehdottomasti.
Sähköstä maksaminen on itsestään selvää,
mutta jos et käyttänyt sähköä, mistä maksoit?
Sähköttömien paikkojen pitäisi periaatteessa olla ilmaisia tai suhteellisen halpoja joka tapauksessa.
30 marraskuuta 2016 - 8:35
Majk sanoo:
Vaikea sanoa, riippuu monesta asiasta.
Missä se sijaitsee, mitä siellä voi tehdä, palvelupisteet jne.
Yleisesti ottaen olen samaa mieltä siitä, että 100-150:- on kohtuullinen hinta, mutta toisaalta minulla ei ole mitään ongelmaa maksaa 250:-:täkään, jos se sijaitsee hyvällä paikalla ja siinä on mukavat tilat.
Joskus saan melkein sen vaikutelman, että monet ihmiset hankkivat matkailuauton päästäkseen mahdollisimman halvalla pois nukkumaan.
30 marraskuuta 2016 - 8:36
Nimeton sanoo:
Meillä on erittäin mukava kenttä, jonka haluamme 250 kruunua päivässä. Sijaitsee aivan Gustavsbergin ulkopuolella, Tukholmassa. 5 minuutin kävelymatka 2 rannalle, oma puutarha, jossa on mahdollisuus pelata kuutio pelejä-keidas yksinkertaisesti. Jos haluat sähköä 50:- ylimääräistä. Tarjoamme vettä. Talomme sijaitsee vuoren yläpuolella, joten se on suhteellisen eristäytynyt ja tontit ovat suuria. 5 minuuttia bussiin, joka vie sinut Gustavsbergiin 10 minuutissa. Polkupyöriä on mahdollista lainata talletusta vastaan. Grilli ja puutarhakalusteet sisältyvät hintaan. Jos olet kiinnostunut, lähetä sähköpostia g.forssberg@tele2.se /SMS 0704-803089/Göran ja Christina
30 kesäkuun 2020 - 15:35
Herra Christopher sanoo:
Ilmainen vesi 300 sek/yö. Fantastista! Moni haluaa lisää tai miten Göran ja Kristina 🙂 .
07 heinäkuu 2021 - 8:11
gunnar sanoo:
Ilman sähköä 50-100
100-150.
30 marraskuuta 2016 - 8:38
Bengt sanoo:
Jopa 150 sähköllä
30 marraskuuta 2016 - 8:41
Irene Friberg-Johansson sanoo:
100 kruunua on kohtuullinen hinta kentästä. Sähköstä on maksettava ylimääräistä, jos sitä tarvitaan, mitä monilla ei nykyään ole, jos käytössä on esimerkiksi aurinkopaneelit.
30 marraskuuta 2016 - 8:47
Nimeton sanoo:
Lähde matkalle Norjaan
30 marraskuuta 2016 - 8:51
Bernt Bankemo sanoo:
Viimeksi reagoin tähän sähkön hinnan kanssa, kun vierailimme Västeråsin venesatamassa. Siellä otetaan sama hinta sähköllä tai ilman, 200:-. Vessan tyhjennys on 400 metrin päässä. Huoltorakennus yleensä 100 metrin päässä.
Lundåkrahamnen Landskronassa veloittaa nyt 180:- mukaan lukien sähkö. Tolppaan ei voi saada yli 6 A:ta, koska muuten se ei riitä kaikille 40 paikalle !!!! Ovat ehdottaneet heille kuristusta esim. 10-12 paikkaan, jotta saisivat sitten enemmän virtaa muille paikoille. Vastaus oli ; Ei! Liian kallis hinta täälläkin ja lisäksi pakkosähkö vaikka monet meistä pärjäävätkin ihan hyvin huhti-syyskuussa ilman sähkötolppia. Se on vähän "Okrainen Ruotsi".
30 marraskuuta 2016 - 8:58
Bertil sanoo:
100-200 kruunua on hyväksyttävä yöpymisestä, mutta yleensä sinulla on erityinen tehtävä alueella, ja silloin hyväksyn suuremman summan. Jos haluat nähdä vähän Ö-vikiä, ehkä käydä ravintolassa jne., 250 SEK on meille OK. Sitten markkinat ratkaisevat, ja ymmärtääkseni he suunnittelevat laajentavansa edelleen, koska nykyisille paikoille on niin paljon kysyntää.
30 marraskuuta 2016 - 9:03
Håhan westerström sanoo:
150 kr sähkön kanssa ilman 100 kr
30 marraskuuta 2016 - 9:07
Eva sanoo:
Ilman sähköä 50-100
100-150.
30 marraskuuta 2016 - 9:16
Eva sanoo:
Ilman sähköä 50-100
100-150.
30 marraskuuta 2016 - 9:17
Nimeton sanoo:
Onnittelut ja maksu veden tyhjennyksestä ja sähköstä.
30 marraskuuta 2016 - 9:21
Elisabeth sanoo:
Olen samaa mieltä siitä, että 100 kr voi riittää sivuston ilman sähköä. on olemassa muutamia kertoja, kun tarvitsemme sähköä, joten mielestäni sen pitäisi olla lisä, jonka maksat, kun sitä käytetään. olemme seisoneet kalliimpia sivustoja, mutta sitten se on yleensä kaupungeissa, joissa on bussi- tai junayhteydet ja / tai aidattu. Jos tulemme kalliiseen paikkaan, panemme sen merkille, emmekä luultavasti tule käymään uudestaan.
30 marraskuuta 2016 - 9:29
Torsten Resar sanoo:
Jos kunta miettii, kuinka paljon paikka voi maksaa, ei ole kovin vaikeaa löytää hyviä vertailukohteita. Ö-vik ei varmaankaan ole se turistimagneetti, jolle tällainen hinnoittelu on järkevää.
30 marraskuuta 2016 - 9:33
Babs sanoo:
100-150 SEK on kohtuullinen hinta
30 marraskuuta 2016 - 9:34
willy sanoo:
Meidän pitäisi boikotoida 250 euroa, se on naurettavaa. Jos olemme kaikki samaa mieltä, eikä kukaan käytä sivustoa, pakotamme heidät laskemaan hintaa. Mielestämme myös 100:- ilman sähköä ja 150:- sähkön kanssa on kohtuullinen.
30 marraskuuta 2016 - 9:35
Gregor Lindholm sanoo:
Olen hieman yllättynyt siitä, että kaikki, jotka eivät tarvitse sähköä, suihkuja jne., menevät silti paikkoihin, joissa nämä tilat on tarjolla. Jos sinulla on laitos, jossa on sähköä, sinulla on myös kustannus ja et saa sitä, jos vieraat eivät halua sähköä eivätkä maksa. Kustannukset vessojen puhdistamisesta ja vesinäytteiden ottamisesta terveystarkastuksia varten, yleisestä kunnossapidosta jne. puhumattakaan tontin kustannuksista kaupunkialueella. Tämän vuoksi olen sitä mieltä, että 200-250 on jotain, mihin meidän on varauduttava, jos haluamme löytää kenttiä, jotka tarjoavat hyvät tilat.
30 marraskuuta 2016 - 9:39
Bengt sanoo:
Hyvä ajatus! En ymmärrä, kuinka moni matkailuauton omistaja luulee...., että he voivat pysäköidä muualle kuin niihin paikkoihin, joissa on sähkö, vesi, suihkut, vessat jne. Jos ajelen tavallisella autollani ympäri Ruotsia ja Pohjois-Eurooppaa, joudun useimmissa paikoissa maksamaan pysäköintimaksun. Missä te matkailuauton omistajat olette eläneet elämäänne ennen matkailuauton hankkimista? Kuka maksaa viemäriverkoston, johon haluatte tyhjentää jätteenne....kuten yhdestä, kahdesta ja kotitalousjätteestä.... pitäisikö meidän muiden maksaa se?
04 maaliskuun 2017 - 16:11
Erik Johansson sanoo:
Minun on vaikea ymmärtää, miksi matkailuajoneuvojen omistajat eivät halua maksaa täysimääräisesti tehdyistä investoinneista. Miksi julkisia varoja pitäisi siirtää matkailuajoneuvojen omistajille?
Tuntuu siltä, että matkailuajoneuvojen omistajat eivät halua toimia oikein. Jonkun muun pitäisi maksaa esimerkiksi luontoon heitetyt roskat.
Tervetuloa hyvin toimiviin pysäköintilaitoksiin!
27 kesäkuun 2020 - 17:38
Robert Hagerborg sanoo:
Jos verrataan Saksassa tai Ranskassa sijaitsevien kenttien hintoihin, hinnat vaihtelevat 4 € - 15 € riippuen siitä, mitä kentän lisäksi tarjotaan.
Ruotsissa 100-150 kruunua on kohtuullinen hinta pysäköintipaikasta.
30 marraskuuta 2016 - 9:39
Staffan sanoo:
Useimmat ihmiset näyttävät ajattelevan, että 100-150 on OK. Niin mekin ajattelemme, mutta joskus korkeampikin hinta on hyväksyttävä.
Seisoimme Askersundissa, joka on mukava kaupunki. Lähellä kaikkea ja maksoi 230: - myös sähköä. Palvelu kuin leirintäalueella, jossa on mukavat wc:t ja suihkut ja keittiö, jossa voit kokata ja pestä astiat. Koska se on usein täynnä, me matkailuauton omistajat ajattelemme, että se on hintansa arvoinen!
Sitten voit mennä Varbergiin. Siellä joudut maksamaan 360: - per yö sisältäen sähkön, mutta miten se on muiden tilojen kanssa emme tiedä, koska olimme siellä ilman matkailuautoa. Itse en maksaisi siitä!
30 marraskuuta 2016 - 9:43
Ann-Sofie sanoo:
Hyvänen aika, miten onnekas oletkaan, kun pääset niin halvalla! Lisäksi sähkö ja vesi sisältyvät hintaan...
Hyvä on, laituripaikkaa voidaan verrata ankkuripaikkaan, ja se on yleensä ilmainen meille veneilijöille. Mallorcalla ankkuripaikka maksaa noin 10 euroa/vrk ja sinulla on pääsy venepaikkaan ja roskakori. Italiassa poiju eli ankkurin sijasta oleva poiju voi maksaa 50 eurosta ylöspäin. Jos menemme Ruotsissa venesatamaan, joudumme maksamaan 250 kruunusta ylöspäin. Euroopassa sähkö- ja vesimaksut tulevat 40 eurosta ylöspäin. Pahin hinta tähän mennessä on 130 euroa/yö. Mutta tiedän, että on paljon kalliimpia paikkoja.
Täytyy vaihtaa matkailuautoon, miltä se kuulostaa???
30 marraskuuta 2016 - 9:47
Bengt sanoo:
Olen samaa mieltä kanssasi, Ann-Sofie! Minäkin olen ajatellut matkailuauton hankkimista....mutta minusta tuntuisi oudolta kerjätä rahaa muilta.
Minulla on vene ja tiedän kuvaamasi kustannukset.
voisiko olla niin, että elät menneiden punaisten aikojen mottoa mukaillen....kaikki sinun on minun ja voin käyttää sitä....mutta sinä jätät omani rauhaan....
04 maaliskuun 2017 - 16:24
BeautifulLittleLife sanoo:
10-15€ on mielestäni ihan ok! Koska jos valitset kentän, et todellakaan halua maksaa niin paljon kuin leirintäalueesta. Usein valitsemme leirintäalueet, koska lapset eivät yleensä voi juosta ja leikkiä kentällä. Mutta joka kesä tulee molempia!
30 marraskuuta 2016 - 9:49
admin sanoo:
Suuret KIITOKSET kaikista jo saaduista kommenteista ja palautteista! Näyttää siltä, että monet ovat kanssamme samaa mieltä siitä, että 100-150 kr voi olla kohtuullinen hinta, vaikka tietysti (kuten useat mainitsivat) se riippuu eri olosuhteista.
Åsa Åselessa, maksoimme WC:n käytöstä (jota käytin kuitenkin kerran) ja jäteveden tyhjentämisestä ennen lähtöä. Ja parkkipaikasta. Joten maksamme mielellämme! Se vain tuntui liian korkealta hinnalta ...
Majk, kyllä, joskus olemme myös reagoineet siihen, että monet ihmiset haluavat vain yöpyä mahdollisimman halvalla, esimerkiksi kun olemme nähneet, kuinka jotkut leiriläiset leiriytyvät ilmaiseksi useita kuukausia kerrallaan Etelä-Euroopassa ... Meillä ei ole mitään maksamista vastaan, mutta mielestämme sen ei pitäisi olla yhtä kallista kuin leirintäalueen, kun siellä ei ole lainkaan samaa palvelua, esimerkiksi henkilökunnan muodossa.
Irene Friberg-Johansson, ei, et tarvitse usein sähköä. Ei ainakaan joka ilta, eikä ehkä varsinkaan kesäkuukausina.
Anonyymi, kai se on Norjassa paljon kalliimpaa...?
Bernt Bankemo, tietysti olisi parempi, jos joissakin paikoissa olisi sähköä ja joissakin ei, ja että voisit valita. Jotkut eivät edes tarvitse sähköä, ja silloin tuntuu surulliselta maksaa siitä.
Bertil, markkinat todellakin hallitsevat! Voimme myös harkita maksaa enemmän, jos se on kuuluisa nähtävyys tai vastaava, mutta Ö-vikissä minun on sanottava, että pidimme sitä kalliina ...
Elisabeth, kyllä, se on myös yksi näkökohta! Jos se on aidattu ja maksat matkailuauton jättämisen turvallisuudesta, niin siitäkin voi olla syytä maksaa ylimääräistä!
Torsten Resar, emme olisi luultavasti olleet niin järkyttyneitä hinnasta, jos kyseessä olisi ollut suuri kaupunki tai kuuluisa nähtävyys, mutta se tuntui paljolta tavallisesta ruotsalaisesta kaupungista ...
Willy, kyllä se voisi toimia! On hyvä, jos matkailuautopaikkoja on enemmän, niin ehkä kilpailu kovenee!
Gregor Lindholm, kiitos kommentistasi! Kyllä, kustannuksissa on tietysti paljon otettava huomioon! Samalla tuntuu hieman oudolta, että hintaero leirintäalueiden (jotka usein joutuvat myös maksamaan paljon henkilökuntaa) ja parkkipaikkojen välillä on niin pieni? M
Staffan, voimme myös harkita maksavamme enemmän tietyissä tilanteissa, esimerkiksi suurkaupungissa tai suosituissa nähtävyyksissä. Mutta 360 kruunua kuulostaa paljolta rahalta?
Ann-Sofie, kiitos erittäin mielenkiintoisesta vertailusta veneilyyn! Monta kertaa kun ajattelemme, että matkailuautoelämässä kaikki on kallista, olemme huomanneet, että veneilyssä kaikki on vielä kalliimpaa.....
Vackralillavardag, valitsemme joskus myös leirintäalueen, esimerkiksi silloin, kun haluamme olla lähellä rantaa ja pystyä uimaan tai ehkä lainata pesukoneita. Ja silloin olemme tietysti valmiita maksamaan hieman enemmän!
30 marraskuuta 2016 - 9:49
Git sanoo:
WC ja vesi ja tyhjennys 100kr.
+el 150
Jotkut paikat ovat samanlaisia kuin perusleirintäalueet ja ymmärrettävästi kalliimpia, mutta max 250:-.
Niille meistä, jotka eivät halua seistä päiväkausia, vaan haluavat vain nukkua turvallisesti.
30 marraskuuta 2016 - 9:50
Göran sanoo:
Näyttää olevan paljon ihmisiä, jotka ajattelevat, että 250kr on ok. Ei ylläty jos tämä johtaa 350kr hintaan lähitulevaisuudessa.
Olen tietoinen sähkön investointikustannuksista, mutta minun on vaikea kuvitella, että joku "kuluttaisi" sähköä 50 eurolla päivässä matkailuautopaikalla.
30 marraskuuta 2016 - 9:56
lisbeth sanoo:
100 kr päivässä on ok hinta. Jos haluat käyttää sähköä, voit maksaa automaatista sen verran mitä todella käytät... sama mahdollisesti myös wc/suihku- ja muista palveluista.
30 marraskuuta 2016 - 9:58
Gunilla Sellgren sanoo:
Mielestäni 100-150 kruunun hinta on kohtuullinen hinta kentästä.
30 marraskuuta 2016 - 10:02
JoY sanoo:
Samaa mieltä 100:- ilman sähköä ja sitten voit maksaa ylimääräistä, jos haluat sähköä, Se, että on suihku wc kentällä, on jotain, että emme käytä joka tapauksessa.
Monet paikat Euroopassa maksavat muutaman euron tai ovat ilmaisia, ja sitten on maksettava raikkaasta vedestä ja sähköstä. Mikä on mielestämme hyvä asia.
30 marraskuuta 2016 - 10:03
Peter Bouvin sanoo:
Yksi sentti ilman sähköä
haluaisin maksaa käyttämästäsi sähköstä sen sijaan, että maksan aina korkeaa kiinteää hintaa.
30 marraskuuta 2016 - 10:32
Anki sanoo:
Samaa mieltä enemmistön kanssa - 100-150:- on täysin OK!
30 marraskuuta 2016 - 10:57
Lisbeth sanoo:
Enintään 100 SEK ilman sähköä. Sitten voit maksaa ylimääräistä siitä, mitä käytät, sähkö, vesi, tyhjennys. Kentän pitäisi olla paikka, jossa voi seistä, yleensä vain yön yli.
30 marraskuuta 2016 - 10:58
Herra Steve sanoo:
Kommenttien perusteella näyttää siltä, että pysäköintialueen hinnasta vallitsee melko laaja yksimielisyys.
Ö-vik on kaunis kaupunki, mutta mitä hyötyä siitä on, jos se saa negatiivista julkisuutta. Monet matkailuautoilijat ovat luultavasti jo päättäneet olla pysähtymättä Ö-vikin satamassa.
30 marraskuuta 2016 - 11:22
Anette sanoo:
Mielestäni meidän pitäisi kääntää kysymys toisinpäin: mitä haluamme asuntovaunualueelta? Ruotsissa ongelmana on se, että monet ihmiset, jotka rakentavat asuntovaunualueita, luulevat tietävänsä, että meillä, jotka matkustamme matkailuautolla, on oltava wc, suihku ja sähkö! Ja miksi, voitte kysyä, ihmiset eivät käytä niitä autoissaan! Tunnen monia, jotka eivät voi kuvitella käyttävänsä vessaa tai suihkua! Täällä Ruotsissa voi tarvita sähköä, koska aurinko ei paista niin paljon kuin haluaisi, mutta optimaalista on katsoa Saksaan ja muualle Eurooppaan, jossa on sähköä, vettä ja viemäröintiä sekä WC:tä että harmaata vettä varten, ja maksat siitä, mitä haluat! Täällä saamme kaiken kerralla ja joudumme siis maksamaan siitä! Tässä yhteydessä on myös lisättävä, että viiden vuoden aikana Ruotsissa on ollut paljon enemmän matkailuautoja, myös muissa maissa, ja tämä tarkoittaa sitä, että paikat ovat nopeasti täynnä, mikä johtaa siihen, että hinnannousu kesän aikana räjähtää pilviin, joten olimme siellä kysynnän kanssa jne.
30 marraskuuta 2016 - 11:30
Rolf Olsson sanoo:
Mielestäni sen pitäisi maksaa 100 dollaria, ja maksan käyttämästäni sähköstä,
Markkinoilla on nykyään saatavilla halpoja/hyviä mittareita.
/Roffe Gotlannissa
30 marraskuuta 2016 - 11:55
Maria sanoo:
Ilman sähköä, mutta mahdollisuus tyhjentää harmaa vesi ja WC ja täyttää värillinen vesi 0-100kr/vrk sähkö 20- 50kr/vrk tai mittarin mukaan.
30 marraskuuta 2016 - 12:26
Bert Larsson sanoo:
Hei. Mielestäni normaalin kentän pitäisi maksaa noin 100 kruunua eikä yli 150 kruunua, ja pidemmille ajanjaksoille pitäisi olla jonkinlainen määräalennus.
Haluaisimme, että esimerkiksi matkailuajoneuvoklubin kenttälistassa tehtäisiin ero kenttien, taukopaikkojen ja pysäköintialueiden välillä.
30 marraskuuta 2016 - 12:42
Ruth Virginiassa sanoo:
Ei ole asuntoautoa, ei ole koskaan ollut asuntoautoa, mutta luulen, että se on...
hauskaa lukea siitä, mitä tapahtuu.
100 kr on vain noin 12 Yhdysvaltain dollaria. Uskomatonta, että se voi olla niin
halpaa. 150 = noin 18 dollaria ei ole myöskään korkea?
Onkohan kukaan tämän lukijoista ajanut matkailuautolla Yhdysvalloissa?
ja voi vertailla kustannuksia?
Vaikka pysäköintialue on yksinkertainen, se ei tarkoita, että
se on halpa ylläpitää. On paljon kulumista, olisi
Kuvittelen, että parkkipaikoilla on raskaita "avokasseja".
Voin myös kuvitella, että maan arvo on sitä korkeampi, mitä lähempänä sitä olet.
keskusta on; jatkuvasti kalliimpi. Lisäksi
ympäristö. Erinomainen esimerkki on pääkuva!
Kyllä, Örnsköldsvik.
30 marraskuuta 2016 - 12:45
Agge sanoo:
100 sähköllä. Mielestäni se on kohtuullista. Emme vaadi tyhjennystä tai vettä. Niitä varten on muita paikkoja. Mutta haluamme joskus sähköä. Stugsund Söderhamnin ulkopuolella veloittaa 100 kruunua sähköllä.
30 marraskuuta 2016 - 12:52
Solan sanoo:
Maksoimme noin 300:- Venetsian keskustassa sijaitsevasta paikasta. Hinnan arvoinen tietysti. Ruotsissa riittää 100-150. Ainakin meille 🙂
30 marraskuuta 2016 - 13:07
Frankie & Co sanoo:
Viime vuonna kävimme uudella ruotsalaisella luksuspaikalla, johon kuului "kaikki", kuten pesukone, kaapeli-tv, sauna jne. ja joka maksoi 200 kruunua - se tuntui korkealta hinnalta, vaikka se olikin mielestämme hieno vaihtoehto, jossa oli niin paljon mukavuuksia. Tänä vuonna palasimme ja nyt se maksoi 250 kruunua, vaikka tiloja oli laajennettu uudella raikkaalla palvelutalolla, jossa oli maksukone ja lisää suihkuja...., mutta 250 kruunua kentästä ei tunnu hyvältä. En usko, että meistä tulee usein palaavia vieraita.
100-200 kr vaikuttaa kohtuulliselta.
30 marraskuuta 2016 - 13:21
Elämä Yhdysvalloissa sanoo:
Vau 250 kuulosti kalliilta! Olen samaa mieltä edellä mainitun puhujan kanssa, 100-150!
30 marraskuuta 2016 - 13:37
Anki Olsson sanoo:
100-200 kruunua
30 marraskuuta 2016 - 13:38
John sanoo:
En usko, että sinulla on aavistustakaan siitä, mitä yrityksen pyörittäminen maksaa! Laadi budjetti seuraavia asioita varten ja katso, jääkö yli mitään:
Maanvuokra/vuokra
Kaivinkone vesi- ja viemäröintiä varten
Kunnan toimittamat vesilaskut
Viemäröintilasku kunnalle
Lasku imuautosta, kun vieras on laittanut paperipyyhkeitä tai terveyssiteet wc:hen.
Sähkön käynnistyspalvelu ja sulakesuojaus
sähköpylväät, mukaan lukien kaapelikaivanto
Sähkölasku
Maksukorttikoneen osto tai vuokraus
Kaivaminen ja harmaan veden viemäröinti
Rakennetaan tai vuokrataan käymälä- ja suihkurakennus, jossa on käymälätilat.
Puhdistus kahdesti päivässä
WC-paperi, jota vieraat pureskelevat jatkuvasti.
Omistajan tai lähisukulaisten tai joka tapauksessa koululaisen suorittama yleinen valvonta.
Mm mm mm
30 marraskuuta 2016 - 14:01
Anna sanoo:
Samaa mieltä! Ajattelin rakentaa asuntovaunualueen alueelle Hallandissa, jossa on paljon nähtävyyksiä hyvin lähellä ... mutta huolestuin, kun luin tämän. Tuntuu turhalta vuokrata maata, jos ihmiset eivät ole valmiita maksamaan kohtuullisia maksuja.
09 toukokuun 2018 - 14:29
Ruth Virginiassa sanoo:
Jan - Erinomainen kommentti!
Paljonko auton pysäköinti yöksi tai yhden tai kahden auton pysäköinti maksaa?
pari viikkoa, kuten esimerkiksi lentokentällä?
Tiedä, että se maksaa täällä megadollareita.
30 marraskuuta 2016 - 15:18
admin sanoo:
Paljon KIITOS vieläkin mielenkiintoisemmista kommenteista ja näkemyksistä! Niinooo mielenkiintoista kuulla mitä mieltä kaikki ovat tästä asiasta!
Git, voin olla samaa mieltä siitä, että on hieman erilaista, jos siellä on paljon palveluja ja se muistuttaa leirintäaluetta.
Göran, monet puhuvat investointikustannuksista, ja niitä tietysti on. Loppujen lopuksi olen edelleen sitä mieltä, että asuntovaunualueen on oltava halvempi kuin leirintäalueen, kunhan ne ovat paljon yksinkertaisempia. Mutta tietysti siihen vaikuttavat aina monet tekijät...
JoY, ehkä osa "ongelmaa" on se, että monet asuntovaunualueet tarjoavat hieman enemmän palvelua kuin matkailuautoilijat tarvitsevat?
Lisbeth, juuri niin, yksi asia, jota olemme ajatelleet, on se, että usein työmaalle saavutaan myöhään illalla ja lähdetään aikaisin seuraavana aamuna. Usein ei viivytä päivääkään, eikä ehdi käyttää paljonkaan tiloja ...
Steve, meidän mielestämme Ö-vikissä sijaitseva paikka oli itse asiassa erittäin mukava, enkä yritä lannistaa sitä, kunhan vain keskustelemme siitä, mitkä hinnat ovat kohtuullisia ...
Anette, monia hyviä huomioita! Kyllä, mitä enemmän palvelua on, sitä kalliimmaksi se tietysti tulee. Jos tulkitsen monia oikein, kysyntä yksinkertaisemmille sivustoille on melko suurta, eli sivustoille, jotka eivät tarvitse kaikkia palveluja ja ovat myös hieman halvempia? Ja tottakai kysynnällä on merkitystä!
Ruth Virgina, kyllä, olisi mielenkiintoista kuulla, mitkä ovat hinnat Yhdysvalloissa, jos siellä on vastaavia sivustoja? Mutta en usko, että matkailuautot kuluisivat niin kovaa asfaltilla?
Solan, normaalisti pitäisin 300 kr aivan liian kalliina, mutta erittäin suositun matkailukohteen keskustassa on odotettava, että se maksaa enemmän! Ei niin outoa.
Frankie & Co, tuntuu siltä, että monet asuntovaunualueet tavoittelevat enemmän "ylellisyyttä", ja silloin se on tietenkin kalliimpaa... Mutta tuntuu siltä, että monet matkailuautoilijat haluaisivat mieluummin hieman yksinkertaisempaa ja halvempaa? Mutta ehkä on enemmän voittoa investoimalla enemmän ylellisyyteen ja samalla veloittamalla enemmän?
Jan, kiitos huomautuksestasi ja kommentistasi! Tietenkin operaattorin on saatava se toimimaan, mutta tosiasia on, että useimmat pysäköintialueet ovat loppujen lopuksi hieman halvempia?
30 marraskuuta 2016 - 15:26
Hans Hansson sanoo:
Kustannukset riippuvat vaatimuksistasi. Pysäköintipaikan ei tarvitse muistuttaa leirintäaluetta, yleensä oleskelet yhden tai kaksi päivää, miksi tarvitset sähkövettä, käymälöitä/harmaan veden tyhjennystä, voit varmistaa, että ne voidaan korjata huoltoasemien/tieviranomaisten levähdysalueiden kautta. Kaikki autot on varustettu huomattavilla säiliöillä. Tarkoitus ei ole viipyä siellä pitkään, joten kustannukset voivat hyvinkin olla ehkä mitä puistomaksu on tai vähän enemmän noin: 100 kruunua.
30 marraskuuta 2016 - 16:21
Ama de casa sanoo:
Nyt leirintäalueet eivät koskaan olleet meille vaihtoehto - vaikea saada teltan tappeja asfalttiin... 😉.
Mutta lopulta huomasimme, että leirintäalueesta piti maksaa melkein yhtä paljon kuin hotellista. Se oli luultavasti naula arkkuun meidän retkeilyelämällemme.
30 marraskuuta 2016 - 16:37
Rooli o Carina sanoo:
Kuten useimmat ihmiset täällä....100-150:- sähkön kanssa on kohtuullista!
Pidä hauskaa ja juokse osoitteessa .....:-)
30 marraskuuta 2016 - 17:30
BP sanoo:
Valitettavasti minulla ei ole aavistustakaan siitä, mitä telttapaikan/leirintäalueen pitäisi maksaa, mutta 250 kruunua kuulostaa paljolta.
30 marraskuuta 2016 - 18:19
Nilla sanoo:
Kysymys 😀 .
Valitettavasti me emme ole niitä, jotka määräävät hinnat, vaan meidät jätetään nauttimaan tilanteesta. Länsirannikolla voi olla törkeän kallista, kun ei ole lainkaan palvelua.
Tietenkin haluat maksaa mahdollisimman vähän, jotta voit mennä mahdollisimman paljon 🙂 Mutta ihanteellisesti haluamme enemmän kenttiä ja sen myötä ehkä toivottavasti hinnat laskevat! Ja varattavissa (olisin voinut maksaa siitä hyvän pennin!!!!) Me ollaan sata kertaa paremmin kentällä kuin leirintäalueella!!!!
30 marraskuuta 2016 - 19:31
Swing sanoo:
Max 180 :- sähköllä, jos on todella mukavaa, vedellä, harmaalla vedellä, suihkulla ja wlanilla.
30 marraskuuta 2016 - 19:59
Leni sanoo:
150 on hyvä, 200, jos se sijaitsee keskeisellä paikalla ja siinä on sähkö, wc ja suihku ja se on hyvin hoidettu.
30 marraskuuta 2016 - 20:19
Goatfish sanoo:
Vastaa: Luulen, että 100 ilman sähköä ja 125 sähkön kanssa.
PS.
"Noihin aikoihin", kun olimme retkeilemässä, etsimme lähinnä yksinkertaisia leirintäalueita ja mieluiten F-leirintäalueita. Nykyaikaisessa asuntovaunussa oli kaikki saatavilla.
Kun nyt teeskentelen leiriytyväni menemällä tien toisella puolella sijaitsevalle Kronon leirintäalueelle, näen kaikki nämä uudet investoinnit, joita tehdään joka vuosi. On selvää, että paikat maksavat! Mutta haluatteko todella ylellisyyttä?
30 marraskuuta 2016 - 20:57
Matts Torebring sanoo:
Mielestäni Ställplats Kaffeteriet Borensbergissä on asettanut riman korkeimmalle tasolle, 200: - sis. sähkön. Siellä on ylellisyyttä kentällä! Jos paikka ei täytä tuota vaatimustasoa, se on liian kallis. Borensbergissä tykkään asua, osittain siksi, että se on niin pikkutarkasti hoidettu ja hoito niin superhyvää.
30 marraskuuta 2016 - 21:00
Ola Jonassen sanoo:
100 Norjan kruunua pitäisi riittää sähköttömään kenttään. Emme tarvitse sähköä, mutta käytämme sähköä, kun se sisältyy hintaan, jolloin 150 NOK pitäisi riittää.
31. marraskuuta 2016 - 0:44
admin sanoo:
Hans Hansson ihmettelee, että monet asuntovaunualueet tarjoavat enemmän palveluita kuin matkailuautoilijat todella tarvitsevat, ja sitten törmätään siihen, mitä halutaan maksaa?
Ama de casa, ymmärrän sen varmasti! Leirintäalueen täytyy olla halvempi kuin hotellin, ja leirintäalueen täytyy olla halvempi kuin leirintäalueen...
BP, saattaisin olla valmis maksamaan 250 puntaa joissakin tilanteissa, mutta se on vähän kova hinta, joten haluaisin sen olevan jossain houkuttelevassa nähtävyydessä tai vastaavassa 😉.
Nilla, kyllä, se näyttää olevan kuuma kysymys 😉 Jos paikkojen määrä kasvaa, tilaa voisi olla sekä yksinkertaisemmille (halvemmille) paikoille ilman kaikkia palveluja että kalliimmille ja ylellisemmille vaihtoehdoille (mutta silti halvemmille kuin leirintäalueet!).
Geddfish, näyttää siltä, että suuntaus on kohti ylellisyyttä - samaan aikaan kun monet matkailuauton omistajat haluavat yksinkertaisuutta. Kaksi raidetta ... Valitsemme usein varikkopaikkoja, mutta myös leirintäalueita melko usein. Kun ajelimme Euroopassa käytimme ACSI-korttia, silloin leirintäalueet (2015) maksoivat 14-18 euroa yöltä hiljaisella sesongilla (eli koko vuoden paitsi heinä-elokuussa).
Matts, tämä Ö-vikissä sijaitseva paikka oli myös hyvä. Mukava sijainti ja mukavat paikat. (Vähän epäselvää vain, missä käymälä tyhjennetään?) Hinta vain tuntui vähän liian korkealta 😉.
31. marraskuuta 2016 - 8:26
Lars-Åke Engdahl sanoo:
Matkustan ja olen matkustanut paljon elämässäni, sekä palveluksessa että asuntovaunun kanssa ja nyt noin 10 vuotta matkailuauton kanssa. Olen tehnyt seuraavia vertailuja, joita haluan pohtia. Useimmiten olen yöpynyt hotelleissa ja siellä yhden hengen huoneen hinnat vaihtelevat valitusta standardista riippuen. Halvin hotelli Ruotsissa on maksanut 440:- (2013), kallein 3900:- (2012), ja sama pätee leirintäalueisiin ja asuntovaunualueisiin, joissa olen viettänyt kesät, kun en ole ollut tien päällä. Hinnat vaihtelevat standardista, sijainnista ja tietysti kysynnästä riippuen. Hotellin kustannukset perustuvat ympärivuotiseen toimintaan, kun taas leirintäalueet/karavaanaripaikat ovat yleensä kausiluonteisia. Ympäri vuoden auki olevia leirintäalueita on myös yhä enemmän. Erikoinen havainto on, että hintaerot kausi- ja ympärivuotisen toiminnan välillä riippuvat suurelta osin vain tähtien määrästä. Tänä vuonna hinnat ovat vaihdelleet 180 eurosta 400 euroon. Saattaa vaikuttaa siltä, että sesongin pitäisi olla halvempi kuin ympärivuotisen. Mutta myös kausileirintäalue maksaa silloin, kun se ei ole auki. Varikopaikat on luotu tarjoamaan matkailuautoille järjestetty ja turvallinen paikka yöpyä ilman leirintäalueelle kirjautumista. Vuosien mittaan matkailuautoilijat ovat asettaneet näille leirintäalueille yhä suurempia vaatimuksia tilojen suhteen, mikä on luonnollisesti lisännyt tarvittavien investointien kustannuksia, jotka myös näitä tiloja käyttävien asiakkaiden on maksettava. Jokainen, joka vakavissaan keskustelee pysäköintialueista, voi alkaa tarkastella rakennus- ja kunnossapitokustannuksia, sähkökustannuksia verkko- ja kulutusmaksuineen, vesi- ja viemärikustannuksia, yleistä kunnossapitoa jne. ja saada ehkä toisenlaisen käsityksen hinnoittelusta. Monet näistä kustannuksista eivät ole kausiluonteisia vaan vuosittaisia kustannuksia. On myös olemassa kunnallisia määräyksiä, jotka säätelevät sitä, miten sinun on omistajana järjestettävä leirintäalueesi/varikkoalueesi. Toinen näkökohta on se, että asuntoautopaikkoja käytetään yhä enemmän matkailuautojen vakituisina leirintäalueina. Monet viipyvät siellä päiviä. Tämä ilmiö on lisännyt myös tilojen kysyntää, ja hienojen/hyvien paikkojen kysyntä on kasvanut. Tämä johtaa automaattisesti hintojen mukauttamiseen markkinoiden ohjaamana, mutta myös investointien tason mukaan. Yksi ehdotus on, että varikkopaikaksi voidaan kutsua vain sellaista, jonka sisäänkirjautuminen on aikaisintaan klo 18.00 ja uloskirjautuminen viimeistään klo 09.00 ja jonka enimmäiskesto on yksi päivä. Tässä välissä aluetta voidaan käyttää matkailuajoneuvojen päiväpysäköintiin, mutta sen jälkeen ei sallita laajennusta, jossa siirrytään yöpysäköintiin tai sisäänkirjautumiseen. Tällä reseptillä voidaan pysäköintipaikkojen vaatimukset pitää kohtuullisella tasolla ja siten myös kohtuullisissa hinnoissa. Pysäköintipaikka venekerhon tyhjällä venepaikka-alueella, jossa on wc- ja suihkukaappi, ei ehkä saisi maksaa yli sataa kruunua, kun taas pysäköintipaikasta, jossa on periaatteessa leirintäalueet, on veloitettava useita satoja kruunuja, jotta se toimisi kohtuullisilla katteilla.
Matkailuajoneuvojen omistajien on "mietittävä" uudelleen vaatimuksiamme, jotta sekä hinnat että käyttöaste voidaan pitää oikealla tasolla.
31. marraskuuta 2016 - 9:32
admin sanoo:
Lars-Åke Engdahl, kiitos yksityiskohtaisesta kommentistasi, joka myös tuo keskusteluun lisää vivahteita! Olet tietenkin täysin oikeassa siinä, että paljon palvelua tarjoavan matkailuvaunualueen ylläpitäminen maksaa. Mutta en usko kuulevani matkailuautopiireissä, että matkailuautoilijat haluaisivat niin paljon palvelua - päinvastoin! Monet pyytävät yksinkertaisia paikkoja. Siellä ei tarvitse olla suihkuja, eikä ehkä vessojakaan. Mieluiten sähköpylväät, mutta on ihan ok maksaa kolikoilla vaikkapa automaatista. Silloin paikkojen ei tarvitsisi olla myöskään niin kalliita. Henkilökohtaisesti arvostamme harmaan veden hävittämistä, koska sitä on vaikea löytää. Latriinin voi aina tyhjentää levähdyspaikoilla ja vettä voi aina tankata huoltoasemilla, jos sitä ei ole paikan päällä.
31. marraskuuta 2016 - 9:58
Kissan näkökohdat sanoo:
Vau, Övik on hyvä monissa asioissa, ilmeisesti myös siinä, että hänelle maksetaan hyvin.
31. marraskuuta 2016 - 16:34
Dan Gyll sanoo:
Matkustin elokuussa Norjan halki Oslosta Bergeniin, enkä maksanut koskaan yli 270 Norjan kruunua leirintäalueesta. Mutta 150-200 nkr paikoista. Saksassa ja muissa maissa on monissa kaupungeissa usein ilmaisia telttapaikkoja, esim. Braunschweigin keskustassa, muuten noin 5-10 E. Meidän, jotka pystymme käyttämään auton mukavuuksia ja selviämme yhden tai kaksi yötä ilman sähköä, wc:tä, suihkua, vettä siellä täällä, mutta haluamme vierailla kaupungissa, pitäisi alkaa saada äänemme kuuluviin. Ålesund on ainoa paikka, josta olemme maksaneet 250 kruunua/päivä, mutta se on upean kaunis ja lähellä kaupunkia ja hieman viileämpi kuin Övik. Mutta meillä on yksinkertainen näkemys matkailuautoelämästä, ja meiltä puuttuu sekä pesukone, keskuspölynimuri että kahvinkeitin matkailuautosta.
31. marraskuuta 2016 - 23:10
Lena - hyvää sielulle sanoo:
Mitä?! 250 kr! Mutta se on kuin leirintäalue, jos muistan oikein. Ehdottomasti liikaa. Aivan, 150 kruunua kuulostaa järkevämmältä.
Halauksia Lena
01 heinäkuu 2016 - 5:50
nils-åke hansson sanoo:
Ruotsissa 200 kr on max meille haluan tyhjennys ja vesi Sähkö- ei ole tarpeen kesäaikaan. Tiedän, että hinta vaihtelee etelässä, mutta enimmäkseen ei ole lainkaan kallista.
01 heinäkuu 2016 - 9:24
admin sanoo:
Katta, he eivät varmaankaan ole ainoita, jotka veloittavat paljon, mutta kyllä, meistä hinta oli vähän kova....
Dan Gyll, kiitos kommentistasi ja kokemuksesi jakamisesta! Reagoimme luultavasti siihen, että hinta tuntui leirintäalueelta ja leirintäalueella on yleensä paljon enemmän, eikä vähiten henkilökuntaa.
Lena, kyllä, se on kuin leirintäalueen hinta (tosin on myös kalliimpia leirintäalueita, mutta ne ovat usein suuria leirintäalueita, joissa on paljon henkilökuntaa ja toimintaa).
Nils-Åke, tunnemme varmaan samoin kuin sinä. 200 kruunua tuntuu hieman kipukynnykseltä... Kirjoitimme, että arvostamme sähkötolppia, mutta olemme samaa mieltä siitä, että se ei ole aina tarpeen. Monesti pärjää ihan hyvin ilman sähköä, varsinkin kesällä.
03 heinäkuu 2016 - 8:47
Tommy sanoo:
Kuulostaa hyvältä tarjoukselta, jopa perusleirintäalueelta, ja lisäksi olet usein keskeisellä paikalla.
Miksi vaunuja ei voi pysäköidä pysäköintialueille? Majoitustilat ovat myös pyörien päällä ja yhtä liikkuvia.
Asuntovaunumatkustajat saattavat haluta pysyä telttapaikoilla yhtä paljon kuin matkailuautot haluavat pysyä leirintäalueilla.
Pitäisikö meidän jakaa tämä niin, että autoja ei sallita leirintäalueilla ja vaunuja ei sallita asuntovaunualueilla, ei kuulosta hyvältä, mutta tuntuu melkein siltä, että olemme menossa kohti tätä.
Anna jokaisen valita, missä hän haluaa nukkua, ajoneuvosta riippumatta!
21 heinäkuuta 2016 - 1:45
admin sanoo:
Tommy, olen samaa mieltä siitä, että on erinomaista, kun asuntovaunut ovat tervetulleita kentille. Keskustelimme asiasta Elmiamässan pariskunnan kanssa ja he kertoivat, että asuntovaunut ovat tervetulleita tietyille paikoille ja että he ovat rakentamassa tällaista paikkaa heidän kuntaansa (Göteborgin alueelle jos muistan oikein?) Ongelmana voi hyvinkin olla se, että joukkueet ovat joskus pidempiä, mutta tämä on ehkä mahdollista ratkaista pysäköimällä auto tarvittaessa hieman kauemmas.
21 heinäkuuta 2016 - 20:33
Wanja Karlström sanoo:
100 ilman sähköä / 30 sähköä vastaan
02 toukokuun 2017 - 19:30
Erica sanoo:
Kaikkien kommenttien lukemisen jälkeen ihmettelen, ovatko kaikki lomakohteet kiinnostuneita matkailuautomatkustajista asiakasryhmänä. Mikähän on perustelu, kun usein saapuu myöhään ja lähtee aikaisin, mutta ei edes halua maksaa omakustannushintaa pysäköinnistä? Tämä tarkoittaa sitä, että et kuluta penniäkään paikalliseen yritykseen etkä anna paikkakunnalle mitään p2p-markkinoinnissa paitsi mahdollisesti sen, että parkkipaikka on halpa, mikä tuo lisää asiakkaita, mikä on itse asiassa kustannus. On luultavasti niin, että monet kaupungit ottavat tämän kustannuksen, jotta ihmiset eivät pysäköisi ihan mihin tahansa, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, ei kyseiselle kunnalle eikä paikallisille yrityksille.
05 toukokuun 2018 - 8:22
Sven sanoo:
Jos teillä on varaa ostaa matkailuauto ehkä puolella miljoonalla tai enemmän, te valitatte pienistä summista. Pysäköintipaikan korjaamisen täytyy maksaa jotain, ettekä ymmärrä, että palvelun pitäisi olla ilmaista, joten te ette häpeä, outoja ihmisiä.
10 marraskuuta 2018 - 14:44
Lennart sanoo:
Olen samaa mieltä Svenin kanssa. Seiso metsässä, jos olet niin köyhä.
13. maaliskuuta 2018 - 17:13
Lennart. sanoo:
400 kr mukavasta paikasta, jossa on sähkö ja tyhjennys, on ok.
Lumiukot voivat seisoa metsässä.
13. maaliskuuta 2018 - 17:10
Jan Oskarsson sanoo:
Janne
Kyllä, kuten useimmat ihmiset, minäkin pidän 100-150:tä kohtuullisena.
ja luulet, että kaikki pienvenesatamat ovat ennenkin pärjänneet ilman asuntoautoja, joten ne ovat luultavasti vain lisätuloja nyt, kun yhä useammat satamat hyväksyvät asuntoautoja. Lisäksi haluatte saada wc:n, veden, alle 200: - ja alle 100m huoltotalolle. tyhjennys ja sähkö voi hyvinkin maksaa hieman ylimääräistä on levähdyspaikkoja, joissa teet tämän ilmaiseksi.
leirintäalueella voit laittaa teltan ja markiisin, mitä et voi tehdä asuntovaunualueella, siellä on vähemmän tilaa. luulen, että useimmat asuntovaunualueet ovat hyvä lypsylehmä omistajalle.
17 maaliskuun 2019 - 13:49
Marcos sanoo:
Parkkipaikan ei pitäisi maksaa yli 100 kr, koska meillä on kaikki, jos on sähköä, sinun täytyy maksaa ylimääräistä.
18 huhtikuun 2020 - 16:54
Steffi sanoo:
50 kr tai enemmän, jos käymälää ei tyhjennetä. Tarkista Ranska.
29 heinäkuun 2020 - 5:54