Hei talven pimeydessä! Se on Peter matkailuautossa ja nyt on peukaloiden laskun aika. Erittäin monien keskustelujen jälkeen vakuutusyhtiö Motormännenin, asiantuntijoiden, katsastajien ja korjaamoiden kanssa, ei tule korvausta vauriosta, joka tapahtui matkailuautolle vuosi sitten matkalla Kristinehamniin. 90 % kaikista matkailuautoista on rakennettu Fiatin alustalle ja mieti mikä vakuutusyhtiö sinulla on. Seuraavalla kerralla se voi olla sinä ja se tulee kalliiksi! Pidä yllä!
Sisällysluettelo
Oikosulku
Yli vuosi sitten auto lakkasi toimimasta matkalla Kristiinankaupunkiin, ja siitä tuli hinausauto. Useat ovat seuranneet tarinaani, mutta niille, jotka eivät ole sitä tehneet, viestit ovat täällä. Youtube: Rikkinäinen matkailuauto korjaamolla, blogi: Asuntoauton hinaaminen.
Autoilijat
Motormännen tuntuu hyvältä suussa ja sopii mielestäni hyvin matkailuajoneuvovakuutukseen. Kaikki on aina hyvin, kunhan mitään ei tapahdu, eikö niin? Nyt meille tapahtui! Tuulilasinpyyhkimen moottorituote on poistettu Motormännenin korvausperusteena. Fiat-alustan tuulilasinpyyhkijämoottori on usean vuoden aikana tapahtuneiden vahinkojen myötä maksanut heille paljon rahaa. Mitä he tekevät? He poistavat palvelun ja säästävät rahaa. Tehty! Täydellistä! Rahat säästetty!
Ongelma
Kysyin, miksi he ovat tehneet näin? Vastaus oli, että huoltoliikenteessä on paljon Fiatin kevyitä kuorma-autoja, ja kun työntekijät laiminlyövät valojen sammuttamisen tai unohtavat pienen lampun, akku tyhjenee. Kun auto sitten pitää käynnistää, maadoitusta ei löydy, koska kaikki metalli on maalattu, mutta se, mikä loistaa maalaamattomana, on tuulilasinpyyhkimen moottori, ja sinne sitten laitetaan maadoitus.
Tuulilasinpyyhkimen moottorin ja koko alustan välissä on kumiholkki, joka syöpyy joka kerta, kun käynnistät auton, ja aiheuttaa lopulta oikosulun. Tämä on yksinkertainen selitys, mutta se menee jotakuinkin näin. Tämä ei ole kulumista, joka olisi voitu ennakoida tai estää. Tietenkin auto voi hajota, ja hyväksymme sen, mutta jos se johtuu viasta, jonka joku muu sanoo aiheutuneen käynnistyskäynnistyksen kautta, jota me emme ole tehneet, miten meidän pitäisi käsitellä vahinkoa?
Missä minä tulin mukaan?
Kysyin heiltä, mitä tekemistä matkailuautojen omistajilla on asian kanssa? En ole 9 vuoden aikana koskaan käyttänyt starttipistoketta, ja jos tekisin niin, matkailuautossa on kaksi asuntoakkua, eivätkä kaapelini ulotu tuulilasinpyyhkimen moottoriin. Meillä matkailuauton omistajilla ei ole tätä ongelmaa, mutta päädymme samaan tuotteeseen, jonka he ovat poistaneet.
Korvaus
Kaskovakuutuksestani pystyin korvaamaan hinauksen ja junamatkat Kristinehamniin ja takaisin. Jippii! Iso voitto! KIITOS! Korjaus maksoi 16 000 kruunua, eikä siinä ole edes uutta tavaraa, koska se olisi tullut kalliimmaksi.
Matkailuautolle tapahtui tällä välin useita asioita, ja kävin tarkistuttamassa sen Fiat Ducatolla Tukholmassa (2500 kruunua), koska olohuoneessa oleva anturi ei näyttänyt, että käynnistysakku ei latautunut. Ostin uuden (2000 kruunua), mutta se ei auttanut. Paljon tapahtui asioita, jotka vaikuttivat kaikkeen, kun auto pysähtyi ja sumuvalot eivät vieläkään toimi, eikä ole sulakkeita, jotka ovat rikki. Mutta kuinka monta kertaa pitäisi palauttaa auto ilman vaihtoa?
Mitä jos?
Kysyin ja työnsin hieman ja jos auto olisi palanut... Olisitko voinut sanoa, että "se alkoi tuulilasinpyyhkimen moottorista, joten emme vaihda matkailuautoa"? EI, ei tietenkään, he vastaavat. Seuraava kysymykseni oli, miksi he eivät vaihtaneet tuulilasinpyyhkimen moottoria, josta minun oli myös maksettava? Mikä liittyy asiaan ja mikä ei? He eivät voi vastata näihin kysymyksiin, koska Motormännen ei yksinkertaisesti maksa.
Kontentan
Olen puhunut ja riidellyt niin monien ihmisten kanssa, mutta olen voimaton, ja joskus ihmettelen, miksi minulla on kaskovakuutus. Minulla on vakuutus sen varalta, mihin en itse voi vaikuttaa ja mistä en tiedä mitään, mutta se ei koske? Minulla on Motormännen tänään kun auto on peruttu, mutta aion tutkia markkinoita tänä keväänä, koska Motormännen ei saisi saada minulta enempää rahaa.
Onko sinulla ollut hyviä tai huonoja kokemuksia vakuutusyhtiöistä?
Lena - hyvää sielulle sanoo:
Niin vaikeaa sinulle! Toivottavasti he keksivät parempia ideoita! Minulla on vain positiivisia kokemuksia vakuutuskorvauksista, mutta ei koskaan Motormännensistä.
Mukavaa sunnuntaita!
Halauksia Lena
03 heinäkuu 2017 - 7:12
Peter sanoo:
Hei Lena! Olen viettänyt tuntikausia kaikenlaisten vakuutusihmisten kanssa kyseenalaistaen kaikkea tätä. Heidän vakuutussopimuksensa mukaan minulla pitäisi olla oikeus korvaukseen. On hyvin vaikeaa selittää kaikkea ja kaikkia kohtia blogikirjoituksessa, mutta he eivät tee sitä oikein. Nyt jää nähtäväksi, jaksavatko he käyttää aikaa valitukseen.
03 heinäkuu 2017 - 11:57
Kjell/Dessan sanoo:
Eikö olekin outoa, että kun tarvitsee apua, sitä ei saa... Me emme ole koskaan joutuneet tekemisiin Motormenin kanssa.... ehkä se on onni det☺️Kram.
03 heinäkuu 2017 - 8:18
Peter sanoo:
Hei! Kuten sanoin, se ei ole kulumista vaan tehtaalla asennettu vika, joka on ilmennyt ja joka heidän mukaansa johtuu hyppykäynnistyksestä. Koska he ovat poistaneet kyseisen palvelun, mutta se ei ole heidän sopimuksessaan, vakuutukseni koskee kaapelipaloa tai oikosulkua. Valittaminen vie myös paljon aikaa ja vaivaa ja katsotaan mitä tehdään.
03 heinäkuu 2017 - 12:00
Kenneth Risberg sanoo:
Olen ollut onnekas vakuutusyhtiöiden kanssa tähän mennessä. Vasta kun tarvitsee apua, tajuaa, miten hyviä tai huonoja ne ovat.
On valitettavaa, kun tällainen vika ilmenee, eikä sillä ole mitään tekemistä matkailuautojen kanssa. Vakuutusyhtiöt osaavat kiertämisen taidon tällaisissa tilanteissa.
Hyvää 1. adventtia!
03 heinäkuu 2017 - 8:42
Peter sanoo:
Hei Kenneth! Vaikka olisit oikeassa ja vakuutusyhtiöt sanoisivat, että olet väärässä, se tuntuu silti aika pahalta. Siksi varmaan on olemassa televisio-ohjelmia, koska on vaikea valittaa suurista yhtiöistä. Saa nähdä, onnistuuko edes valittamaan vai riittääkö, että tavoitamme blogin kautta ja teemme muita tietoisiksi siitä, mitä vakuutus korvaa. Saa nähdä, miten pärjäämme. Mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 12:05
Kissan näkökohdat sanoo:
Hitto, miten tylsää riitelyä. Saat todella miettiä, mitä todella saat vakuutuksestasi. Meillä oli muutama vuosi sitten matkailuautomme myynnissä Luulajassa. Siellä se käynnistyi henkilön toimesta ja uuden osan saaminen kesti 6 kuukautta. Mikä tarkoitti sitä, että kuinka helppoa on myydä kolarivaurioitunut matkailuauto? Riitely jatkui ja haluttomuus korvausten maksamiseen oli olemassa... Nyt toivon, että Motormännen olisi reilu ja harkitsisi päätöstään uudelleen. Ei ole ok, että asiat hajoavat yksi kerrallaan. Toivottavasti nyt on hyviä uutisia.
03 heinäkuu 2017 - 8:45
Peter sanoo:
Hei, hei, hei! Tuntuu kuin maksaisimme ilmasta. Maksamme itse asiassa siitä, mikä on odottamatonta ja mihin emme voineet itse vaikuttaa. Mikä kurjuus sinulla oli ja vaihdoit vakuutusyhtiötä, eikö niin? Luulen, että on paljon ihmisiä, joita on loukattu, mutta jotka eivät koskaan kerro siitä, kuten esimerkiksi sinä. Jos sinulla olisi ollut silloin kanava, joka oli hyvin suuri, olisit varmasti kirjoittanut siitä. Ehkä uusi blogi, jossa jokainen joka joutuu vaikeuksiin voi kirjoittaa siitä? Kiitos kun kirjoitit ja toivotan sinulle mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 12:11
Sandra Lifsresor.se sanoo:
Monta vuotta sitten. Säännöllinen auto ja eri vakuutusyhtiö. Auton moottori syttyi palamaan ajaessamme E18-tietä. Kuuma päivä, koira autossa ja siten useita isoja lemmikkipulloja vettä. Onnistuimme sammuttamaan palon. Näin vakuutusyhtiö sai nähdä mistä palo sai alkunsa. Eikä sitä tietenkään korvattu. Tai kuten tarkastaja sanoi: "Jos olisitte antanut auton palaa, en olisi voinut tehdä tätä päätöstä". Ei vaikuta täysin järkevältä ...
03 heinäkuu 2017 - 8:49
Peter sanoo:
Aivan hullu!!!!!! Kuten luit, minäkin kyseenalaistin tämän. Luultavasti olisimme hankkineet toisen matkailuauton, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Mistä me oikeasti maksamme? Kun ostamme tuotteen markkinoilta, tiedämme mitä ostamme, mutta vakuutuksen ostamme vain siksi, että kaikilla on oltava se. He haluavat tehdä paljon rahaa, ja niin he tekevätkin, mutta sen ei pitäisi johtua vääristä päätöksistä. Se, mitä kirjoitat, on aivan hullua! Mukavaa sunnuntaita Sandra.
03 heinäkuu 2017 - 12:16
Nils-Åke sanoo:
Tätä ei ole hauska lukea. Luulet olevasi täysin vakuutusturvan piirissä.
Ohjekirjassa selitetään selkeästi, miten tämä tehdään Klabben käynnistysavulla.
03 heinäkuu 2017 - 8:53
Peter sanoo:
Hei Nils-åke! Emme ole koskaan käyttäneet käynnistyskaapeleita moottorin kautta. Olemme unohtaneet ulkovalaistuksen päälle vaikutti vain majoitusakkujen eikä käynnistysakku. Yritetään siis sanoa, että se on minun vikani ja isoja lohikäärmeitä vastaan on vaikea taistella. Saa nähdä miten käy. Hyvää sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 12:19
Ama de casa sanoo:
Se on perseestä! Sanon vain ARN... He ovat väärässä autoilijoiden suhteen!
Ilmoitus yleiselle valituslautakunnalle!
Tuntuu hieman väärältä tässä vaiheessa, kun ymmärrän, että olet äärimmäisen järkyttynyt, mutta silti:
Mukavaa ensimmäistä adventtia!
Halaukset
03 heinäkuu 2017 - 9:40
Peter sanoo:
Hei siellä! Katsotaan, mihin suuntaan mennään, ja ehkä tämä viesti saa heidät huomaamaan, tai ehkä aloitamme vetoomuksen, puh. Paljon pykäliä ja papereita. Haluaisit olla henkilö jolle laitat tämän mutta ehkä ARN on keino. Mukavaa sunnuntaita...
03 heinäkuu 2017 - 12:22
Evy Knoph sanoo:
Kyllä ... vuoto katon läpi, kun tiiviste rikkoutui kylpyhuoneessa ylhäällä huvilassa ... "oh, se vuotaa" ... sitten se ei ollut tiivis ... ja jos se ei ollut tiivis, vakuutus ei koske noin ... väsynyt saat ....
Auton avain, joka hajosi palasiksi 1,5 vuoden iässä... Citroen-jälleenmyyjä ei halunnut vaihtaa... "virheellinen käyttö tai kuluminen"... ei kuulu takuun piiriin... Kokosin 15 sivua auton avaimesta ja voitin ARNissa.....
On myös saanut rahat takaisin pesukone-kuivausrumpu, jossa etu lakkasi toimimasta he vaihtoivat ohjausjärjestelmä ja kone, mutta se ei toimi..halusi peruuttaa ostoksen..ei sopinut tretti.se. Voitin myös tämän ARN:ssä ... riitelen parhaillaan BA:n kanssa Newcastlen viivästymisestä ... he ovat kovia ....
03 heinäkuu 2017 - 10:05
Peter sanoo:
WOW Evy! Se on hyvä uutinen ja antaa sinulle toivoa. Puhun Helenan kanssa ARN:stä. Voi raukkaa, mitä outoja asioita sinulle on tapahtunut ja kukaan ei halua ottaa vastuuta siitä, mitä myyvät. Mikä yrityksiä vaivaa? Ne hyötyvät niin paljon siitä, että ottavat vastuun ja maksavat ja henkilö jää tyytyväiseksi asiakkaaksi ja se leviää. Yrityksillä menee liian hyvin. Mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 12:26
Evy Knoph sanoo:
Kyllä, ARN:n kanssa voi ehdottomasti olla kokeilemisen arvoista. Yleensä sinua neuvotaan keskustelemaan oman kuntasi kuluttajaneuvonnan kanssa, jotta kuulet, onko sinulla heidän mielestään asiaa. Hakemuksen voi tehdä digitaalisesti, sitten saat tapausnumeron jota voit seurata... se vie aikaa ja on hidasta ja yritykset yleensä vastaavat ensin, että eivät suostu maksamaan... kesti noin 1 vuoden ennen kuin sain takaisin pesukoneen... ja noin 7.kuukautta auton avaimen... Täytyy olla vähän itsepäinen ja sinnikäs... mutta sinä näytät olevan sitä tyyppiä... Onnea... toivottavasti saat tämän selvitettyä!
03 heinäkuu 2017 - 23:10
Inga Magnusson sanoo:
Miten huono vakuutusyhtiö! Tietenkin sinun pitäisi ilmoittaa ARN:lle ja vaihtaa yhtiötä!
03 heinäkuu 2017 - 10:15
Peter sanoo:
Hei Inga! Me aiomme muuttua, koska se on luonnollista, kun sinua kohdellaan huonosti. Olemme lukeneet kohdat ja olemme oikeassa. Nyt meidän on enää raportoitava ARN:lle, jotta olemme oikeassa. Paljon työtä ja yritämme puristaa sen jonnekin. Mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 12:37
Mikael Eriksson sanoo:
Sain moottoririkon, kun matkailuautoni oli 2 vuotta ja 3 kuukautta vanha ... Ford Ruotsi ei ottanut sitä, koska se oli tuontitavaraa, vakuutusyhtiöni Trygg Hansa ei ottanut sitä myöskään, koska moottorivaurio ei sisältynyt matkailuautoihin, vaan ainoastaan kevyisiin kuorma-autoihin ja henkilöautoihin ... kustannus korvattavaksi 49000kr ! Vaihdoin heti Folksamiin, joka tuntui parhaalta tuolloin.
03 heinäkuu 2017 - 10:52
Peter sanoo:
Se on hullua! Sillä ei ole väliä, mistä ostat auton/mönkijän, kunhan se on Euroopassa. Kyseessä on sama auto, eikä kori ole vaikuttanut itse moottoriin. Voi raukkaa, ja kuten sanoin, täysin hullua. Soitan ympäriinsä ja katson mitä mieltä kaikki ovat. Mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 12:41
Bengt Pålsson sanoo:
Uskon edelleen, että syyllinen on palanut sulake, kun kyseessä on käynnistysakun lataaminen.
Minuun on vaikuttanut hyppykäynnistyksen jälkeen kaapeleilla, mutta niitä ei ole kytketty tuulilasinpyyhkimen moottorin maadoitukseen. Pitkän etsinnän jälkeen löysin suuren sulakkeen, joka istui aivan yksin, hieman vaikea löytää, mutta se istui lähellä muuta sähköä, mutta aivan yksin. Onnea matkaan.
03 heinäkuu 2017 - 11:18
Peter sanoo:
Hei Bengt! Olen käynyt autolla Fiatissa tarkistuttamassa kaikki sulakkeet, mutta vain auton osan. Olen sitten tehnyt oman tutkimukseni korin osalta ja teen uuden tarkistuksen kun kevät tulee. Ajattelin tällä kertaa luovuttaa auton matkailuautofirmaan, jotta saisin apua. Saatat olla oikeassa, koska sulakkeita ja kaapeleita on paljon joka puolella. Mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 12:45
Nils-Åke sanoo:
On olemassa sulakkeita, jotka voivat olla rikki ja silti näyttää mittauksessa OK. Ne on irrotettava mittausta varten. Tietääkseni tämä koskee suuria sulakkeita 40-50A.
03 heinäkuu 2017 - 18:31
Peter sanoo:
Ok Nils-Åke! Katson asiaa kunnolla keväällä, ja katsotaan, toimiiko se. Kiitos vinkistä:-).
05 heinäkuu 2017 - 10:08
Ingela H sanoo:
Kyllä, on kohtuutonta, että korvausta ei makseta ilman, että maksamatta jättämiselle on perusteltu syy. Viime kesänä, kun matkailuautomme lainattiin, moottori katkesi Sveitsin rajalla, yhtiö maksoi kysymättä vuokra-auton kotiin niille, jotka menivät matkailuautolla, hinauksen kahteen eri korjaamoon (ensimmäisessä he eivät saaneet matkailuautoa sisään korkeuden vuoksi). he maksoivat myös lentomatkan ja taksin henkilölle, joka lopulta ajoi matkailuauton kotiin 2 kuukautta myöhemmin, kun se oli korjattu, tämä henkilö maksoi myös bensakustannukset ja sai osan niistä takaisin. Moottorin vaihto ei kuitenkaan sisältynyt hintaan, koska matkailuauto oli vuodelta 1999, joten se oli lopulta kallis kauppa - mutta koska se on aina ollut tahraton ja toiminut ja on uskomattoman tuore, romuttaminen ei ollut vaihtoehto (silloin olisimme saaneet yhtiöltä sen arvon, mutta vuosimallin vuoksi se oli alhainen) (moottorin vaihto maksoi 5600 euroa - puff). Autossa on Fordin alusta/moottori, joten korjaamolla kesti kauan löytää korvaava moottori.
03 heinäkuu 2017 - 11:19
Peter sanoo:
Vau, mikä tarina ja kuinka paljon energiaa se on vaatinut. Voi sinua raukkaa, kun he soittavat toisesta maasta ja auto ei toimi, huoh! 56 000 on hyvin suuri rahasumma, joka yhtäkkiä vain katoaa, ja minua hikoilee jo pelkästä ajatuksesta. Kiitos, että kerroit meille, Ingela, koska se tekee päivästämme itse asiassa hieman helpompaa. Mukavaa sunnuntaita
03 heinäkuu 2017 - 12:51
Maria sanoo:
Mikä sääli! Valitettavasti emme ole löytäneet ketään parempaa. Olemme vaihtaneet Länsförsäkringarista Motormänneniin, mutta ehkä sillä ei sitten ole väliä? Matkailuauton omistajana olet ilmeisesti tuolien välissä, ja varsinkin jos se on myös ainoa asuinpaikkasi... Eivät ole näköjään pysyneet vakuutusalalla mukana. Kerro jos löydät paremman vakuutuksen! Ja oikein mukavaa alkukankeutta tästä huolimatta!
Terveisin Maria/
http://www.magnoliamagis.se/varning-husbilsforsakringar/
03 heinäkuu 2017 - 11:56
Peter sanoo:
Kiitos Maria, että kirjoitit. Meillä on kaksi huonosti vakuutettua majoituspaikkaa. Parasta on, ettei ole asuntovene tai matkailuauto, koska se on vastoin normeja, ja voit menettää rahaa, jos olet vakuutusyhtiö. He haluavat vain tienata rahaa ja ovat hyvin tyytyväisiä, kun autot paranevat eikä heidän tarvitse alentaa vakuutusmaksuja. Luonnollinen voittojen kasvu ilman että me riitelemme, eikö niin. Katsomme mitä teemme ARN:n kanssa, mutta tuntuu siltä, että valitamme.
03 heinäkuu 2017 - 12:58
Herra Steve sanoo:
Mikä sääli. Mikään ei ole pahempaa kuin kun tuntee itsensä voimattomaksi tällaisissa taisteluissa. Hyvä, että levität tätä niin, että Motormännen saa syödä käytöstään vahvan asiakaslennon kautta.
03 heinäkuu 2017 - 12:14
Peter sanoo:
Hei Steve! Luulen, että voisimme hyötyä kirjoituksesta, mutta onko olemassa muita hyviä vakuutusyhtiöitä? Onkohan ja aion tutkia tätä mahdollisuutta. Kaikki ihmiset ovat jääneet kiinni vakuutuksista, ja puhun monista sellaisista, joiden todella pitäisi koskea meitä tavallisia kuolevaisia. Mielestäni heidän voittolaskelmansa on liian suuri ja se vaikuttaa huonoihin päätöksiin. Mukava kirjoittaa taas blogiin ja toivotan mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 13:02
Husis blogi sanoo:
Kuinka surullista lukea tästä. Olen myös vakuutettu Motormännenin kautta, siis myös omistajien auto.
Ongelmia voi syntyä vasta silloin, kun omistajat joutuvat käyttämään vakuutustaan. Silloin omistajat näkevät, mikä oli oikein tai väärin. Eivätköhän kaikki vakuutusyhtiöt ole yhtä hyviä kaalinsyöjiä, jotka toimivat täydellisesti, kunnes autossa on ongelma.
Nyt minulle sattui onnettomuus tänä kesänä, ja Motormännen hoiti asian poikkeuksellisen hyvin antamalla nopeasti tietoa ja pitämällä erittäin hyvää yhteyttä. Nyt ei ole onnellisempi tästä, mutta sen kanssa vakuutus tuntuu lottovoitolta.
Minä ja omistajat toivotamme teille oikein hyvää ensimmäistä adventtia!
03 heinäkuu 2017 - 12:24
Peter sanoo:
Hei Husis! Uskon ehdottomasti, että se on arpapeliä, ja kuten sanoit, kaikki on hyvin, kunnes jotain tapahtuu. Olemme käyneet pykälät läpi vielä kerran ja katsastusmiesten kanssa vietettyjen tuntien jälkeen meillä pitäisi olla oikeus korvaukseen. Kiitos kirjoituksesta ja terveisiä:-)
03 heinäkuu 2017 - 13:06
Linda, resamedvetet.se sanoo:
kuinka surullista lukea. Hapan, että tämä olisi sen loppu siellä.
03 heinäkuu 2017 - 12:33
Peter sanoo:
Hei Linda! Katsomme, saammeko kirjeen ARN:lle tai mitä tahansa tapahtuukin tulevaisuudessa. Aika on vaikeinta, kun bloggaaminen vie suurimman osan tunneista. Katsotaan mitä tapahtuu ja kiitos kirjoituksesta. Pidä huolta itsestäsi ja mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 13:22
Thomas vedessä sanoo:
Tuli Motormännen jäseneksi vuonna 2017 ja oli lähellä ottaa vakuutus siellä meidän Adria Sonic Supreme, jälkikäteen olen iloinen, että valitsimme Länsförsäkringar ja ei jatka jäsenyyttäni M vuodelle 2018. Lomamatkallamme Euroopassa tänä kesänä kohtasimme yllättävän myrskyn Alpeilla jo ensimmäisinä päivinä meidän 4 viikkoa ja hän ei saanut markiisi autoon. Ilmoitimme heti vahingosta rikkoutuneesta markiisista ja lähetimme kuvia yhtiöömme Länsförsäkringariin ja matkailuajoneuvoyhtiöön. He vastasivat välittömästi ja tarjosivat meille joko löytää korjaamo, jossa olimme tai ostaa eräänlainen juhlateltta vastaavaan tehtävään, kunnes palaamme kotiin korjausta varten. Emme löytäneet juhlatelttaa ja pienellä suunnittelulla miten aurinko seisoi pärjäsimme loppujen lopuksi hyvin ilman sitä. Kun tulimme taas kotiin, kaikki oli jo säädetty ja valmiina ja korjaamoaika jo varattu kaikki on korvattu ilman "no qustions asked" niin onnellinen ja tyytyväinen, että valitsimme Länsförsäkringarin! Voi sanoa, että ne jotka päättivät tulla Länsförsäkringar eikä Motormännen oli se, että kysyin yritykseltä M&M Caravane, joka toimitti matkailuauton, mikä yritys heillä oli paras kokemus sekä minulle asiakkaana että heille korjaajana. Elän itse hieman teesin "saat mitä maksat" mukaan, lienee niin, että Länsförsäkringar ei ehkä ole markkinoiden halvin, mutta he toimittavat ja heillä on erittäin tyytyväisiä asiakkaita täällä Västeråsissa. Toivottavasti löydät sinulle sopivan yrityksen.
03 heinäkuu 2017 - 13:06
Peter sanoo:
Hei Thomas! Tämä on todella myönteistä, ja maksamme mielellämme enemmän voimassa olevasta vakuutuksesta. Sen perusteella, mitä olen tänään täältä lukenut, se on vähän arpapeliä, mutta vakuutusyhtiöt hyötyisivät paljon siitä, että ne maksaisivat rahaa ja saisivat hyvän maineen ja tyytyväisiä asiakkaita tulevaisuudessa. Ehkä pienessä maassamme on liian vähän kilpailua. Kiitos, että annoitte meille hieman toivoa ja iloa tänä ensimmäisenä adventin päivänä. Mukavaa sunnuntaita.
03 heinäkuu 2017 - 13:27
Kaikkialla sanoo:
Mutta mikä riesa! Meillä on Länsförsäkringar, ja heidän kanssaan on erittäin hyvä asioida. Me saimme kolme kiven luodinjälkeä HB:hen leirintäalueella olleen ison ruohonleikkurin jäljiltä. He ottivat asian heti hoidettavakseen ja vakuutusyhtiömme ovat sopineet asian ja saimme yllättävän suuren käteiskorvauksen korjaamolla vietetyn ajan sijasta, koska laitamme vahingon päälle hauskan tarran 🙂 .
Toivottavasti saat jotain kuitenkin!!!
03 heinäkuu 2017 - 14:24
Peter sanoo:
Hei siellä! Nyt on taas lisää ihmisiä, jotka ovat suositelleet Länsförsäkringaria ja joilla on siitä hyvä maku suussaan. Otan heihin yhteyttä kevään aikana, koska se kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Kiitos!
05 heinäkuu 2017 - 10:10
Fantasiaruokailu sanoo:
Miten uskomattoman huono vakuutusyhtiö. Kuinka vihaiseksi sinä tulet?
03 heinäkuu 2017 - 15:59
Peter sanoo:
Kun vuosi oli kulunut ja useat asiat eivät toimineet sen jälkeen, mitä tapahtui, eikä vieläkään ollut rahaa. He sanovat, että välillisiä vahinkoja ei lasketa, mutta koska he eivät maksa mitään, heidän päätöksenteossaan on jotain vikaa. Se on surullista.
05 heinäkuu 2017 - 10:12
Lotta sanoo:
Meillä oli myös samanlainen virhe. Saimme kuitenkin korvauksen Sweland/Trygg Hansalta. Se alkoi siitä, että turvatyynyn merkkivalo paloi. Lopulta vika löytyi. Korjaus maksoi 11500:- mutta sitten ongelma alkoi korjaamolla, joka uskoaksemme oikosulki akun. Emme voineet käynnistää autoa itse joskus sen jälkeen kun se oli noudettu korjaamolta. Heillä oli käynnistysapu ja sanoivat, että kun ajamme jonkin aikaa, akku latautuu. Mutta ei! Jouduimme joka kerta käyttämään starttipistettä, ja lopulta he joutuivat vaihtamaan akun, mutta vaativat meitä maksamaan uuden akun, kun he tekivät virheen. Mutta vakuutusyhtiö maksoi ensimmäisen osan omavastuun jälkeen, mutta ei tietenkään mitään akun vaihdosta.
03 heinäkuu 2017 - 16:10
Peter sanoo:
On sairasta, että sinulla on täysi vakuutus etkä silti saa apua. Heille kyse on vain voitosta. Heidän on hävittävä jossain, toivottavasti! Muut yritykset, jotka eivät toimi oikein, saavat kaikenlaista paskaa, mutta vakuutusyhtiöt pääsevät aina pälkähästä. Jokin on vialla ja me olemme tehneet kotiläksymme ja meillä pitäisi olla oikeus korvaukseen.
05 heinäkuu 2017 - 10:16
Lars Permeln sanoo:
Hei Peter, olen itse asiassa järkyttynyt lukiessani, että Motormännensin vakuutusyhtiö ei korvaa vahinkoa, vaikka matkailuauto on täysin vakuutettu. Jos vakuutusyhtiö olisi ennen vahinkoa ilmoittanut selvästi ehdoissaan, että tuulilasinpyyhkimen moottori ei kuulu vakuutuksen piiriin, niin asia olisi ollut selvä. Nyt kun olet saanut asiasta tiedon vahingon tapahduttua, niin mielestäni sinun kannattaa edetä ARN:n puoleen.
Meillä on ollut Motormännensin matkailuajoneuvovakuutus, ja he soittavat aika ajoin keskustellakseen vakuutuksesta. Jos ei saada korjattua ja kustannuksia katettua, niin Motormännensin vakuutus irtisanotaan.
Tällä hetkellä meillä on CC:n matkailuajoneuvovakuutus "Water Circles", joka on räätälöity matkailuajoneuvoille. Minusta on lohdullista, että Caravan Club on takanani, jos matkailuajoneuvovakuutuksen kanssa tulee ongelmia.
Toivon, että se onnistuu.
03 heinäkuu 2017 - 16:23
Peter sanoo:
Kiitos Lars! lähdemme ja katsomme, miten edetä. CC:n matkailuajoneuvovakuutus kuulostaa myös hyvältä idealta. Kiitos kun kirjoitit ja se antaa vähän vauhtia jatkaa eteenpäin.
05 heinäkuu 2017 - 10:19
Matts Torebring sanoo:
Suuryritykset sanelevat ehdot täysin. Rakensimme uuden toimiston ja varaston 80-luvun lopulla yli 13 miljoonalla. Katto vuoti vettä, ja paljon tavaraa tuhoutui. Rakennuttajalla oli Trygg Hansa. Ei ollut mitään "teknisiä todisteita" siitä, että katto vuoti. Emme koskaan saaneet senttiäkään korvausta. Näin ollen en tule koskaan olemaan heidän asiakkaansa. Kaikkina vuosina meillä on ollut Länsförsäkringar eikä koskaan ole ollut pienintäkään keskustelua.
03 heinäkuu 2017 - 16:49
Peter sanoo:
Hei Matts! Taas yksi Länsförsäkringarin puolestapuhuja, joten tämä näyttää hyvältä jatkossa. Kyllästyttää niin paljon, että he pääsevät näin helpolla ja teillä ei ole hauskaa. Taistelet eri tavoin viranomaisia ja suuryrityksiä vastaan, joten tiedät todella mistä puhut. Ihmettelen, paranevatko asiat tulevaisuudessa, ja voimme vain toivoa niin lastemme vuoksi.
05 heinäkuu 2017 - 10:23
Rooli o Carina sanoo:
Kuinka surullista teille Motormännenin ongelmien kanssa!
Käytämme Länsförsäkringaria ja ne toimivat meillä hyvin!
Myönnettäköön, että olemme olleet onnekkaita tähän mennessä 🙂 .
Pidä huolta itsestäsi ja taistele eteenpäin/AdventuresHaleja sinulle....
03 heinäkuu 2017 - 17:19
Peter sanoo:
Nyt olen melko vakuuttunut Länsförsäkringarista ja otan heihin yhteyttä. Kiitos kirjoituksesta.
05 heinäkuu 2017 - 10:24
BP sanoo:
Huono, erittäin huono!!! Miksi ottaa täysi vakuutus, kun se ei koske, kun se tulee asiaan. Vasta silloin saa tietää, maksaako vakuutusyhtiö, joka on "lunastanut" paljon rahaa meiltä vakuutuksenottajilta, vai ei. Ai kuka v*ttu välittää ARN:stä ja kaikesta paperityöstä! Mutta ehkä vakuutusyhtiöt tietävät juuri sen - että et jaksa vaivautua pitkien ilmoitusten/valitusten kanssa.
Kuvittele, kuinka paljon hauskempaa olisit voinut saada rahalla!!!!
PS. Blogi on yhtä kuin valta. Joten pienellä tuurilla (ja kai teidän avullanne) asiat muuttuvat. Pitäkää peukut pystyssä sen puolesta. Mutta sitten vaihtakaa yrityksiä!!! DS.
03 heinäkuu 2017 - 17:22
Peter sanoo:
Hei BP! Se on vähän kuin kokeilisi kaveria. Kun tuulee kylmää, tietää mitä ihmiset puuhailevat. Vakuutuksen pitäisi toimia, mutta jos he haluavat säästää rahaa, se on pilalla. Toivottavasti useampi vaihtaa nyt kun on selvää, että Länsförsäkringar toimii niin hyvin ja tämä ei. Hauskaa BP:tä ja hauskaa kirjoittelua kanssasi taas.
05 heinäkuu 2017 - 10:28
Lisa kylässä sanoo:
Vakuutus kuulostaa joskus niin hyvältä. Mutta sitten on pienellä präntättyjä tietoja, joita ei edes näe. Vävy soitti vakuutusyhtiöön ja tarkisti eläinvahinkovakuutuksesta, mutta siellä ei ollut mitään. Sitten hän soitti antisimexiin ja hänelle sanottiin, että se sisältyy kotivakuutukseen. Hummm... mitä on tekeillä??
Toivottavasti teillä oli mukava ensimmäinen adventti! Halauksia
03 heinäkuu 2017 - 20:38
Peter sanoo:
Hei Lisa! Helena työskentelee Lanstingetissä, ja he tekevät kovasti töitä helppolukuisuuden eteen, mutta en usko, että vakuutusyhtiöt haluavat tehdä niin. Ensin he vievät selvän asian pois ja sitten he käyttävät rahaa mainontaan, joka maksaa miljoonia. Se ei ole aivan oikein.
05 heinäkuu 2017 - 10:30
Ditte sanoo:
Hyvin surullista ja hyvin "hapanta". Joka tapauksessa voi olla ajatus mennä ARN:ään ja joka tapauksessa vaihtaa yritystä mahdollisimman pian. Mutta kuten vakuutusten kuten niin monen muunkin asian kanssa, kukaan ei tee mitään puolestasi. Mutta on yhtiöitä jotka ovat parempia ja niitä jotka ovat surkeita. Voisiko se mahdollisesti riippua siitä, kuka on hoitanut asian vai onko useampi ihminen joka on tutkinut koko asian.
Myös lehtiartikkelista voi olla hyötyä......
Minulla ei ole oikeastaan ollut kielteisiä yhteyksiä vakuutusyhtiöihin. Meillä on ollut veneitä ja autoja ja sitten olemme saaneet apua sen "vähän" mitä on ollut. Matkailuautoa meillä ei ole ollut.
03 heinäkuu 2017 - 21:15
Peter sanoo:
Hei Ditte! Tämä on tapaus, jossa olemme todella lukeneet sopimuksen ja meillä pitäisi olla oikeus korvaukseen. He sanovat, että se johtuu meidän tekemästämme virheestä, koska sitä tapahtuu kaupallisessa liikenteessä. Minusta se on helvetin kamalaa, ja he voivat todella erottaa matkailuautot toisistaan eivätkä syyttää minua siitä, että en puhu totta.
05 heinäkuu 2017 - 10:33
Sture Forsberg sanoo:
Minulla on Folksam heidän kanssaan, eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia huolimatta siitä, että maalipinnalla on joitakin kiveniskemiä, jotka ovat osuneet yliajoon ja pakoon ajaneeseen kuljettajaan.
03 heinäkuu 2017 - 21:39
Peter sanoo:
Hei Sture! Minulla ei ole kokemusta Folksamista, mutta on hyvä, että on vaihtoehtoja. Katson, miten hoidan tämän asian, koska se vie aikaa ja sitä meillä on jonkin verran. Kiitos kun kirjoitit.
05 heinäkuu 2017 - 10:35
JoY sanoo:
Kuinka surullista, juuri tuollaista ei halua tapahtuvan.
Halaukset
03 heinäkuu 2017 - 21:48
Peter sanoo:
Hei! Vaatii paljon voimaa olla saamatta oikeutta. Tämä on virhe, johon en voinut mitenkään vaikuttaa ja se on tehty tehtaalta. hemmetin vakuutus, sanon vain. halauksia!
05 heinäkuu 2017 - 10:37
Tia sanoo:
Vakuutusyhtiöt ovat olemassa auttaakseen sinua, eikö niin? Kuulostaa siltä, että luulet olevasi heitä varten etkä päinvastoin. ? Meille murtauduttiin Hobbyyn muutama vuosi sitten ja meillä oli sekä kotivakuutus että Ifin vakuuttama Hobby. Teimme ilmoituksen ja molemmat vakuutukset hoitivat kaiken keskenään ja sitten maksettiin kaikki vahingoittunut ja varastettu. Näinhän sen halutaan toimivan!!!! ? Pidä peukkuja, että saatte korvauksen vahingostanne! ??
03 heinäkuu 2017 - 21:50
Peter sanoo:
Hei, olen täällä! Juuri näin täyden vakuutuksen pitäisi toimia. En ole koskaan edes käyttänyt vakuutusta matkailuautossani. Jos jotain on, korjaan sen yleensä itse sen sijaan, että ottaisin heidät mukaan. Aina on sellainen tunne, että he päättävät arpajaiset.
05 heinäkuu 2017 - 10:39
Maggan ja Ingemar sanoo:
On niin tylsää, kun joutuu taistelemaan vakuutusyhtiöitä vastaan. Meillä on varmaan ollut tuuria, meillä oli myös sähkövika autossa ja tulipalo sulakerasiassa, peili, jonka eräs kiireinen ranskalainen tuhosi, kun olimme Marokossa. Meillä ei ollut ongelmia Länsförsäkringarin kanssa, he korjasivat kaiken ja se oli melko kallista. Sama kun mies sairastui Espanjassa ei ongelmia korvausten kanssa. Toistaiseksi meillä on Länsförsäkringarista vain hyvää sanottavaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten he ajattelevat. Niissä on yleensä aina jotain pikkupainatuksia, joita on vaikea tulkita. Hyvä, että harkitset ARN:ää, se on luultavasti ainoa oikea tie. Onnea sinulle.
04 heinäkuu 2017 - 9:42
Peter sanoo:
Hei siellä! Kaiken tämän tuloksena on Länsförsäkringar ja ARN. Kuinka mukavaa onkaan, kun on matkailuautoystäviä. Kiitos ja pitäkää huolta itsestänne.
05 heinäkuu 2017 - 10:41
Leif sanoo:
Hei Peter.
Luin viestisi tällä sivulla ja kiinnostuin tarkistamaan tätä hieman omasta puolestani, jotta minulla olisi jonkin verran valtaa valita yritys.
Olen tutustunut Motormännensin, Folksamin ja Länsförsäkringarin matkailuautoja koskeviin ehtoihin.
Olen tarkastellut heidän konevahinkovakuutuksiaan, ja kaikissa niissä on 8 vuoden tai 12 000 kilometrin rajoitus kyseiselle osalle.
Folksam on käsittääkseni sisällyttänyt "pyyhkijän moottorin" käyttöehtoihinsa tuohon osioon.
Tulielementin osalta kaikki yritykset ovat kirjoittaneet täsmälleen samat kohdat.
Ajattelin autoasi, johon tämä on vaikuttanut, ja huomasin, että se on vuosimallia 2007. Ja jos olen tulkinnut ehtoja oikein, se ei kuulu minkään yhtiön mekaanisten vaurioiden piiriin. Omani on vuosimallia 2005 ja silloin en ole myöskään sen piirissä. Ei tullut mieleen mitään aiemmin, mutta valitettavasti näin näyttää olevan.
Täällä on viidakko, mutta nyt kun olet istunut alas ja lukenut ehdot, ne ovat samanlaisempia kuin luuletkaan, ja siltä näyttää, että olet läpäissyt konevauriot autollasi kaikissa niissä, ja jos tulkitsen ehtoja oikein, ne on evätty sinulta tämän takia.
Valitettavasti tilanne ei näytä olevan yhtään parempi kummallakaan yhtiöllä.
Mutta mitäpä siitä tiedätte. Minäkin olen saattanut ymmärtää täysin väärin 🙂 .
Ehkä sinun pitäisi sitten katsoa, onko jollakin yrityksellä pidempiä konevaurioita, jotta tunnet olosi turvalliseksi. 🙂
Onnea joka tapauksessa! 🙂
/Leif
05 heinäkuu 2017 - 18:57
Peter sanoo:
Hei Leif! Kukaan ei ole maininnut 8 vuotta tai 12 000 mailia. Meidän matkailuautomme on ajanut 10 500 kilometriä, joten nyt puhutaan tai, tai? Tämä ei ole koskaan tullut esille, ja olen nähnyt nämä luvut ennenkin. Eivät ole edes käsitelleet tätä, mutta hyvä, että olet käyttänyt aikaa tämän läpikäymiseen. Sääliksi käy kaikkia jotka ostavat käytetyn matkailuauton ja eivät saa apua. Kun meidän matkailuautomme on ajanut yli 12 000 kilometriä, saatan lopettaa täyden vakuutuksen ottamisen, koska se ei ole enää minkään arvoinen.
06 heinäkuu 2017 - 20:44
Leif sanoo:
Hei taas.
No, sinua kiinnosti hieman, kuten sanoin. Asia on niin kuin olen ymmärtänyt, että joko 8 vuotta tai 12000 mailia he kirjoittivat joten se osa joka tulee ensin, tekee lopun tästä jos en ole ymmärtänyt väärin....
Joten sitten automme ovat ohittaneet 8 vuoden iän, eikä konevahinko valitettavasti kata meitä... millään yhtiöllä... riippumatta siitä, onko niillä ajettu 1000 mailia vai 10 000 mailia.
Hyvää jatkoa!
//Leif
07 heinäkuu 2017 - 10:58