Tänään voimme kertoa teille, mitä Caravan Stockholm 2018 -tapahtumassa todella tapahtui, kun Svea Husbilar väitti, että heidät potkittiin ulos, ja käynnisti elokuvan "SCANDAL"! Olemme keränneet tietoa monista eri lähteistä ja tänään esittelemme koko tarinan.
Sisällysluettelo
Tämän viikon 'kaivaminen'
Kaikki alkoi, kun Svea Husbilar ei saanut osallistua Tukholman Caravan-messuille ja julkaisi hätkähdyttävän videon, jota he kutsuivat nimellä "SKANDAALI" ja jota jaettiin laajasti sosiaalisessa mediassa. Aloimme kaivaa tarinaa esiin ja aloitimme postauksesta Matkailuautoteollisuus - mitä kulissien takana tapahtuu?
Kun jatkoimme kaivamista, tajusimme, että hyvin usein se on "Kannen kansi" matkailuautoteollisuudessa. Ei ole väliä, yrittävätkö asiakkaat saada äänensä kuuluviin yhtiöiden omilla verkkosivuilla tai (joissakin) Facebookin matkailuajoneuvoryhmissä - kaikki on käytännössä vaiettu.
Miten "kaivaminen" on sujunut tällä viikolla? Olemme jo keskustelleet Svea Husbilarin kanssa, ja meillä on paljon tietoa jäljellä tästä tapaamisesta, josta voimme kertoa teille. Meihin otettiin tällä viikolla yhteyttä myös Caravan Stockholm -messuilta. Heillä ei ollut meille mitään uutta tietoa, mutta haluamme antaa heille kunnian yhteydenotosta!
Tämän lisäksi olemme lukeneet kaikki kommentit, joita on tullut sekä blogissa ja Facebookissa että sähköpostitse sekä yksityishenkilöiltä että matkailuautoilijoilta. Sen lisäksi, että saimme paljon mielenkiintoista tietoa, haluamme korostaa sitä, että saimme monia kommentteja, jotka todella saavat meidät uskomaan parempaan ilmapiiriin ja rehellisempään ja avoimempaan vuoropuheluun! Mutta nyt on aika: voimme kertoa, mitä Caravan Stockholm 2018 -tapahtumassa tapahtui.
Uusia ideoita Caravan Tukholmassa 2018
Tämän vuoden helmikuussa oli Caravan Tukholman näyttelyn aika Tukholman Kistamässanissa. He olivat työskennelleet pitkään luodakseen todella hyvän ja tapahtumarikkaan viikonlopun, johon tietysti kuuluu paljon suunnittelua ja logistiikkaa. Mielenkiintoisten näytteilleasettajien ja puhujien esittelyn lisäksi messuilla haluttiin tarjota myös uutuuksia, esimerkiksi "Destination Square" -tapahtuman muodossa.
Yksi niistä yrityksistä, jotka ottivat meihin yhteyttä ja halusivat osallistua messuille, oli Svea Husbilar, joka toimii matkailuautojen ja -vaunujen välittäjänä. Koska tämä yritys ei myy uusia matkailuautoja, he eivät halunneet asettaa näytteille ajoneuvoja vaan pyrkivät ajattelemaan uutta, mikä sopi messuille täydellisesti!
svea-mönkijät järjestäisi "Milky Way" -tapahtuman.
Caravan Stockholm ja Svea husbilar sopivat, että Svea seisoo messujen ulkopuolella Vintergatan-nimisellä alueella. Se, että se olisi "Talvikatu", oli messujen idea. He olivat innokkaita keksimään uutuuksia ja olivat sitä mieltä, että Svea husbilar voisi olla avoin idean toteuttamiselle.
Vintergatanilla messuvieraat voisivat nähdä pohjoismaisia matkailuautoja, ottaa valokuvia punaisella matolla ja keskustella matkailuautoista, kun taas Svea voisi jakaa flyereita, joissa olisi tietoa heidän toimistostaan.
Svea Husbilar tuotti messuista myös elokuvan, joka tavoitti muutamassa päivässä vaikuttavan 63 000 ihmistä. Tämä johtuu siitä, että Svea Husbilar on yritys, joka ajattelee markkinoinnissa laatikon ulkopuolella ja osaa käyttää sosiaalista mediaa. Tämä järjestely tuntui oikealta sekä messujen että Svea Motorhomesin kannalta, win-win. Mutta ... kaikki eivät olleet sitä mieltä.
Matkailuajoneuvoyritysten kiristys
Kaikki eivät pitäneet Linnunradan ja punaisen maton käsitteestä. Jotkut muut matkailuautoyhtiöt sanoivat, että se näyttäisi siltä, että Svea Husbilar isännöi messuja, ja että olisi outoa, jos kaikkien kävijöiden olisi ohitettava ne ennen sisäänkäyntiä.
Muissa kommenteissa esitettiin, että Caravan Stockholm on "uusien autojen messut" ja että matkailuautoja myyvät yritykset eivät kuulu sinne. Lisäksi Svea Husbilaria kritisoitiin matkailuautojen "harmaatuojaksi", minkä se itse torjuu jyrkästi virheellisenä.
Me kaikki tiedämme, että kaikki päättyi siihen, että Svea Husbilarille kerrottiin muutama viikko ennen messujen avaamista, ettei se voi osallistua. Kyse ei ollut vain siitä, että he eivät voineet seisoa messujen ulkopuolella. Svea Husbilarin mukaan he eivät saaneet tarjousta siitä, että he saisivat olla muualla messuilla.
Toisaalta heille tarjottiin ilmaista paikkaa kalastusmessuilla (kalastusmessuilla!?). Erwin Hymer Group ei ollut kiinnostunut osallistumaan, jos Svea Husbilar osallistuisi siihen tarkoitetulla tavalla.
Onko niin, että Erwin Hymer Group asettaa säännöt sille, miten markkinointia tehdään? Kuten olemme ymmärtäneet, on tärkeää olla erottumatta muista tai mennä markkinajohtajien asettamien puitteiden ulkopuolelle. Kuka hallitsee hallitsijoita? Raha hallitsee tietenkin, ja jos katsot alla olevaa kuvaa, on helppo nähdä, että messut eivät olisi olleet mahdollisia ilman Erwin Hymer -konsernin näytteilleasettajia.
Onko kritiikki perusteltua?
On aivan ilmeistä, että Svea Husbilar peruutettiin messuilta muiden yritysten kiristyksen vuoksi. Puhtaasti oikeudelliset näkökohdat ja se, haluaako yksi yritys haastaa toisen yrityksen oikeuteen, jätetään yritysten itsensä ratkaistavaksi. Haluamme kuitenkin tarkastella lähemmin Svea Husbilarin saamaa kritiikkiä. Oliko niiden ehkä kohtuullista olla osallistumatta messuille?
1. "Se näyttäisi siltä, että he olisivat isäntiä"
Jos Svea Husbilar seisoisi messujen ulkopuolella, heidät voitaisiin joidenkin mukaan nähdä koko messujen isäntinä. Eräs lukija kirjoittaa: "Aivan kuin Volvolla olisi koju Geneven messujen ulkopuolella niin, että kaikkien ohikulkijoiden on ohitettava heidän 'koju' voidakseen katsella muita autoja. En usko, että muut automerkit arvostaisivat sitä.""
Toinen lukija ei näe mitään outoa siinä, että yritys seisoo messukeskuksen ulkopuolella, mutta kirjoittaa: "Kuvattua tapahtuu hyvin usein eri alojen messuilla. Eli näytteilleasettajat seisovat ulkona, jopa sisäänkäynnillä. Eli ei siinä mitään outoa ole! Järjestäjän kannalta on hyvä, että tiloja voi käyttää myös ulkona!"."
Toinen lukija uskoo, että kritiikin taustalla on muita tekijöitä: "Tarkoitatko, että asiakkaiden on vaikea erottaa näytteilleasettajaa (Svea) ja messujen järjestäjää toisistaan? Pitäisikö Sveaa rangaista siitä, että se mietti uudelleen, miten se halusi asemoida itsensä? Voisiko johtua siitä, että samat tuotemerkit varaavat houkuttelevat paikat messujen sisällä vuodesta toiseen? Kilpailun pelko paistaa läpi, eikä se suosi loppuasiakasta!"
2. "Caravan Stockholm on uusi autonäyttely"
Toistuva kommentti on, että Caravan Stockholm on "uusien autojen messut" ja että matkailuautoja myyvät yritykset eivät siksi kuulu messuille. Eräs lukija, joka edustaa messuilla näytteille asettanutta yritystä, kirjoittaa: "Kistan messujen tarkoitus on esitellä uusia matkailuautoja. Svea ei myy uusia matkailuautoja, joten sen läsnäolo voidaan kyseenalaistaa luonnollisin perustein."
Caravan Tukholman verkkosivustolla ei missään mainita, että messut ovat nimenomaan uusien autojen messut. Myös se, että messut halusivat tehdä yhteistyötä Svea Husbilarin kanssa, osoittaa, että näin ei voi olla. Lisäksi messuilla on paljon muitakin näytteilleasettajia kuin uusia autoja valmistavia yrityksiä: kaikkea leirintäalueista ja matkakohteista matkailuajoneuvolehtiin ja bloggaajiin.
Messujen verkkosivulla kerrotaan, että "Caravan Stockholm on messut niille, jotka ovat uteliaita liikkuvasta elämäntavasta ja kiinnostuneita asuntovaunuista, matkailuautoista ja retkeilystä! Täällä voit vertailla, koskettaa ja tunnustella eri merkkejä, malleja ja varusteita, löytää jännittäviä matkakohteita ja saada vinkkejä asiantuntijoilta."
3. "Svea Motorhomes on harmaa maahantuoja"
Kolmas kritiikki koskee sitä, että Svea Husbilar on "harmaa maahantuoja". Harmaa maahantuonti on käsite, joka tässä tapauksessa viittaa yrityksiin, jotka tuovat matkailuautoja tai -vaunuja muista maista myymättä niitä ruotsalaisen valtuutetun jälleenmyyjän kautta.
Jos ymmärrämme kaiken oikein, tämä on täysin laillista, jos tuonti tapahtuu EU:n sisällä, mutta siihen liittyy joitakin eroja esimerkiksi arvonlisäveron ja takuuvirheiden käsittelyssä. Tämä on oma monimutkainen (ja mielenkiintoinen!) kysymyksensä, josta aiomme kirjoittaa ensi sunnuntaina. Entä Svea ja harmaa tuonti?
Olemme tietenkin kysyneet Svea Husbilarilta, ja he sanoivat, etteivät he työskentele harmaan tuonnin kanssa. Yrityksen mukaan he toivat maahan neljä matkailuautoa (joista kaksi uutta) aloittaessaan toimintansa vuonna 2016. Vuonna 2017 he kuitenkin päättivät, etteivät enää tuo matkailuautoja maahan. Nykyään he eivät tuo ajoneuvoja, lukuun ottamatta mahdollisia vaihtokauppoja viennin yhteydessä (mitä tapahtui kerran, kun he veivät matkailuauton Tanskaan). Heillä on asiakkaita myös Ahvenanmaalta, jossa he auttavat rekisteröinnissä Ruotsissa.
Mitä mieltä olette?
Luuletteko, että tässä on kyse kiristyksestä, kartellistamisesta vai ihan tavallisista liiketoimista? Mitä mieltä olet siitä, mitä alalla tapahtuu, ja mitä muutoksia haluaisit nähdä? Otamme nämä kysymykset esille, koska mielestämme on tärkeää käydä avointa ja rakentavaa vuoropuhelua. Kuten aina, olemme kiinnostuneita ajatuksistanne ja mielipiteistänne! Kirjoita vapaasti kommenttiosioon (voit halutessasi pysyä nimettömänä). Huomaa, että kommenttisi on ehkä hyväksyttävä ennen kuin se tulee näkyviin.
Älä missaa ensi sunnuntaita, jolloin kirjoitamme matkailuautojen ja -vaunujen harmaatuonnista!
Solan sanoo:
Mielenkiintoista ja hyvä, että olet ottanut lapion ja kaivautunut sotkuun. En kuitenkaan ymmärrä termiä "harmaa tuonti". Tulee mieleeni jotain laittomuuden rajaa hipovaa. ?
18 maaliskuun 2018 - 7:55
Linuz sanoo:
Hei!!! Outo nimi "ei-laittomalle" tuonnille EU:sta ?
Varmasti parempi ja tarkempi nimi olisi "sivutuonti"?
18 maaliskuun 2018 - 11:25
hame sanoo:
Olen ostanut uusia asuntovaunuja Saksasta, joten minun ei tarvitse maksaa arvonlisäveroa, maksan vain 19% Saksan arvonlisäveroa.
Mutta sitten rekisteröintitodistuksessa lukee aina yksityinen tuonti, miksi tuon leiman pitäisi seurata ajoneuvoa, voisi mahdollisesti hakea, kunnes takuuaika on ohi, mutta takuun kanssa voisin mennä kaikkiin harrastekorjaamoihin Euroopassa, mutta en Ruotsissa, täällä on niin jääräpäistä, ja aion välttää ostoksia täällä.
19 maaliskuun 2018 - 19:24
Nimeton sanoo:
Kiitos kaivamisesta. Kyse on siis siitä, että yleiset edustajat pelkäävät, että joku keksii katkaista tuottajan ja kuluttajan välisen yhteyden. SVEA:lla ei ole sellaista edes liikeideana. Mutta pelkkä ajatus pelottaa Erwin Hymer Group AB:tä. On aika osoittaa kuluttajan voima.
18 maaliskuun 2018 - 8:52
Monica Reigard sanoo:
Kyllä, juuri niin.
Joten minun puolestani peukut alas Erwin Hymer Group AB:lle.
18 maaliskuun 2018 - 10:48
Nimeton sanoo:
I,, 0
7
18 maaliskuun 2018 - 15:01
Nimeton sanoo:
Leikkaat jointin?
Tavallinen menettely
Tehdas - maahantuoja Jälleenmyyjä - Asiakas
Tehdas - Saksalainen jälleenmyyjä - Svea Husbilar - Asiakas
Miten tarkoitat, että se katkaisee linkin?
21 maaliskuun 2018 - 10:50
Christian sanoo:
Kunnianhimoinen kaivaminen! Hauskaa lukemista!
18 maaliskuun 2018 - 8:57
Muuten sanoo:
Sitten kävi niin kuin alusta alkaen epäilimme, että heidät heitettiin ulos yhden suuren kilpailijan painostuksesta. Tilanne ei ollut ilmeisesti helppo Tukholman Caravanille, kun he saivat tämän vaatimuksen Erwin Hymerin ryhmältä, sillä heidän osallistumisensa menettäminen olisi ilmeisen hankalaa.
Toisaalta epäilen vahvasti, ettei se olisi toteuttanut boikottia. Miten se olisi selittänyt sen asiakkailleen, jotka olivat varanneet messut vierailua varten? "Emme vaivautuneet, koska emme pitäneet siitä, että sisäänkäynnillä oli kilpailija..."?
Uskon, että tämä kostautuu sekä Caravan Stockholmille että Hymerille. Itse harkitsen, suosinko kumpaakaan niistä tulevaisuudessa.
Jälleen kerran, erittäin hyvä, että olet perehtynyt tähän! ?
18 maaliskuun 2018 - 8:58
Mickey sanoo:
Yllä olevan artikkelin näkökulmasta tämä on varmaan klassinen esimerkki siitä, miten raha ja koko hallitsevat. Svea Husbilarin kaltainen luova tulokas saa saappaan niskaan ja joutuu jättiläisen, jolla on suurin pinta-ala ja joka luultavasti maksaa vähiten (tai ei mitään) osallistumisestaan Kista-messuille, työnnettäväksi alas. "Me olemme ne, jotka houkuttelevat kävijöitä ja tuottavat lipputulot..." Mafiamaiset menetelmät. Ehdottomasti. Melko yleistä käytöstä ruotsalaisessa liike-elämässä - luulen.
18 maaliskuun 2018 - 9:02
M sanoo:
Tietääkseni pohjoismaiset matkailuautot olivat tänä vuonna sisäänkäynnin ulkopuolella! Miten selitätte sen?
18 maaliskuun 2018 - 9:20
Herra Mike sanoo:
Hymerin ryhmän surullinen ja epäkypsä käytös. Harmi, ettei heillä ole munaa vastata kysymyksiisi. Kaikki voivat tehdä virheitä, mutta vain vahvimmat pystyvät nousemaan seisomaan ja myöntämään tehneensä virheen.
18 maaliskuun 2018 - 9:22
Kalle sanoo:
Emme omista Hymer-ryhmän ajoneuvoa emmekä aio harkita sellaisen ostamista.
Mutta messuilta puuttui useita tuotemerkkejä, joten jokin on hieman outoa näillä messuilla. Palaavatko ne ensi vuonna?
18 maaliskuun 2018 - 9:24
Nimeton sanoo:
Kyllä, mutta Hymer Caravan Tukholma 2019!
23 maaliskuun 2018 - 21:24
Matts Torebring sanoo:
Erittäin mielenkiintoista. Se osoittaa, miltä ryhmältä ei kannata ostaa vapaa-ajan tuotteita. Suurten ryhmien ei pitäisi hallita markkinoiden kehitystä. Näin tapahtuu myös monilla muilla aloilla, kuten elintarvikealalla.
18 maaliskuun 2018 - 9:28
Totte sanoo:
Hyvin tehty!
Sen lisäksi, että messut ja Hymer Group ovat tehneet suuren virheen, olisi mielenkiintoista tietää, mitkä Facebookin ryhmät osallistuvat tähän peittelyyn. Myös ne on saatava esiin varjosta.
18 maaliskuun 2018 - 9:33
Anonyymi sanoo:
Suurin ryhmä, jonka lyhenne on HCF, ei salli kommentteja tai linkkejä.
18 maaliskuun 2018 - 22:01
Nimeton sanoo:
HCF?
18 maaliskuun 2018 - 22:57
Herra Mike sanoo:
Luulen, että he tarkoittavat asuntovaunu- ja retkeilyharrastajia.
19 maaliskuun 2018 - 22:48
Kurt sanoo:
Hienoa, kaivaa sisään.
Kansallinen asuntovaunualan yhdistys, johon "kartelli" on kokoontunut.
Tämä järjestö on takana "Alan sopimus kattaa asuntovaunujen ja matkailuautojen sopimus- ja toimitusehdot". Se kattaa myös asuntovaunujen ja matkailuautojen takuun"
Sopimus tehdään Ruotsin kuluttajaviraston kanssa.
18 maaliskuun 2018 - 9:41
Kasa sanoo:
Kuvatekstissä mainitsemistanne yrityksistä seuraavat eivät kuulu Erwin Hymer -konserniin: Elnagh, Mobilvetta ja Benimar (Trigano-konserni); P.L.A. (Rapido-konserni); Knaus ja Weinsberg (http Investments); Hobby, Bravia ja Polar (itsenäiset valmistajat). Useat EHG:n yritykset EIVÄT osallistuneet messuille. Kuva ja kuvateksti ovat näin ollen MERKITTÄVÄN VÄÄRIN JOHTAVIA!
18 maaliskuun 2018 - 9:47
Helena sanoo:
Aivan oikein! Pyydämme tuhat kertaa anteeksi virhettä. Kuvassa nuolilla merkityt jälleenmyyjät myyvät kaikkia näitä merkkejä, ja he olivat messuilla näillä osastoilla, mutta kaikki merkit eivät kuulu Hymer-konserniin. Kirjoitustapa oli kuitenkin virheellinen, ja olemme välittömästi korjanneet sen.
18 maaliskuun 2018 - 10:02
Andreas sanoo:
Knaus, Weinsberg, Hobby ja Polar eivät kuulu Hymerille, kuten kuvatekstissä todetaan.
18 maaliskuun 2018 - 10:05
Helena sanoo:
Täysin oikein, ja tämä on jo korjattu. Pyydän tuhannesti anteeksi, että olin alun perin väärässä! Näitä merkkejä myyvät samat jälleenmyyjät merkityillä osastoilla, mutta ne eivät kuulu Hymer-konserniin.
18 maaliskuun 2018 - 10:09
Olov niska sanoo:
Hyvä uusi lähestymistapa. Hyvä, että tarkistat. Harmi, että hyvät aikeet tuhotaan kilpailun pelon vuoksi. Nyt on suuri vaara, että kukaan ei uskalla tehdä uusia ehdotuksia. Ja itse messut kuolevat.
18 maaliskuun 2018 - 10:28
Jimmy sanoo:
Hymer Groupin pitäisi ottaa oppia Svealta.
18 maaliskuun 2018 - 11:01
Åke Bylund sanoo:
Voisiko olla niin, että jos kävijä ottaa yhteyttä Sveaan ja saa apua käytetyn matkailuauton myynnissä, tämä voisi suosia Hymeriä, joka saattaa myydä uuden matkailuauton? Ihan vain ajatuksena?
18 maaliskuun 2018 - 11:34
Tommy Dynér sanoo:
Kiitos vakavasta ja perusteellisesta tarkastelusta siitä, mitä todella tapahtui, kiitos.
Se, mitä tapahtui, ei ole kuluttajien etujemme mukaista.
Ala on nuori, mutta se on jo nyt konservatiivinen, jäykkä ja pelkää innovaatioita.
Kiitos, että huolehditte eduistamme.
18 maaliskuun 2018 - 12:22
Nimeton sanoo:
Tämän jälkeen päätämme olla käyttämättä EHG:n merkkejä, kun vaihdamme vapaa-ajan ajoneuvoja!
18 maaliskuun 2018 - 12:41
Kenneth Risberg sanoo:
Hyvin tehty, ja kiitos, että nostit kannen ylös.
Kun saavuin messuille, näin sisäänkäynnin ulkopuolella pohjoismaisen matkailuauton, mutta en uskonut, että se olisi messujen isäntä. Älkää ostako tuota päättelyä.
18 maaliskuun 2018 - 14:15
Göran sanoo:
Kiitos, että selvitit tämän. Valitettavasti EHG ei ole vahvistamassa asemaansa markkinoilla, vaan päinvastoin. Mielestäni johdon pitäisi vapauttaa paikkansa ja korvata ne uusilla ihmisillä, joilla on uusia ideoita.
18 maaliskuun 2018 - 17:34
BP sanoo:
Tätä minä kutsun tutkivaksi journalismiksi!
18 maaliskuun 2018 - 18:22
Hasse sanoo:
Olen iloinen, että otit tehtävän vastaan.
18 maaliskuun 2018 - 18:47
hame sanoo:
Valtuutettu jälleenmyyjä, ei ole minkään arvoinen, koska 90-luvulla minulla on ollut 6 uutta matkailuautoa, ja jälleenmyyjät eivät voi tehdä yhteistyötä takuun kanssa saman tuotemerkin kanssa, on uusi matkailuauto nyt, että halusin lähimmän jälleenmyyjän tuoda kotiin minulle, tiedän, että se oli tehtaalla, kun kysyin muutaman viikon kuluttua, kun auto tulee, kävi ilmi, että hän ei ottanut minua tosissaan (vaikka olen aiemmin ostanut 3 uutta ja autot olivat nyt loppu varastossa tehtaalla, tämän vuoksi minun oli matkustettava 35 mailia toiseen jälleenmyyjään, kun käytän nyt samaa autoa.vakavasti (vaikka olen aiemmin ostanut 3 uutta kyseiseltä yhtiöltä) ja että autot olivat nyt loppu varastosta tehtaalla, tämän vuoksi minun oli matkustettava 35 mailia toiseen jälleenmyyjään ja ostettava samanlainen auto, kun nyt käytän autoa, osoittautuu, että siinä on joitakin pieniä vikoja, mutta lähin jälleenmyyjäni kieltäytyy korjaamasta sitä, mutta hän sanoo, että mene sinne, mistä ostit sen, vaikka se on samaa merkkiä, he eivät voi tehdä yhteistyötä, mutta minun on matkustettava tuhansia dollareita.
Tämä on todennäköisesti viimeinen Ruotsista ostamani matkailuauto, ja Svea tekee mielellään välitysehdotuksen.
Minulla on ollut monia autoja, ja takuu toimii moitteettomasti riippumatta siitä, missä päin EU:ta olen.
Miksi tämä ei toimi matkailuautoissa, mutta Fiat on aina paikalla, kun on kyse auton osasta...?
18 maaliskuun 2018 - 19:03
Svea matkailuautot sanoo:
Hei Kjell.
Autamme sinua mielellämme myymään matkailuautosi.
Lue lisää suositusta välityspalvelustamme täältä:
http://www.sveahusbilar.se/saljuppdrag/
Olet myös tervetullut ottamaan meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Toivotamme teille miellyttävää viikkoa.
Terveisin
John Lönnqvist
Perustajat ja osaomistajat - Svea Husbilar
Posti: john.lonnqvist@sveahusbilar.se
Puh: 0707702098
19 maaliskuun 2018 - 15:21
hame sanoo:
Auto on uusi / nov/ mennyt 250 mailia
On maksanut minulle 748000 hälytys + talvirenkaat ostat? Asun lähellä sandared.
19 maaliskuun 2018 - 19:42
Svea matkailuautot sanoo:
Hei Kjell.
Ota yhteyttä ja puhutaan lisää.
Terveisin
/ Team Svea matkailuautot
30 toukokuun 2018 - 18:39
Nimeton sanoo:
Minulla on myös ensimmäinen matkailuautoni, itse henkilökohtaisesti omaan käyttööni, "harmaatuonti" 2012 Saksasta. Odotan innolla seuraavaa viestiä, luen sen mielenkiinnolla.
18 maaliskuun 2018 - 20:38
Matkusta Linda sanoo:
Vaikuttavaa työtä teit kaivamisen kanssa. Harmi, ettet pysty käsittelemään kilpailua tai mitä ikinä pelkäätkään?
18 maaliskuun 2018 - 22:23
Ulla Widing sanoo:
Hyvin tehty, Helena ja Peter, jatkakaa jos jaksatte! Odotan innolla seuraavaa viestiä ...
18 maaliskuun 2018 - 23:37
Knut sanoo:
EHG AB edustaa joitakin maailmanlaajuisen Hymer Group AG:n tuotemerkkejä, mutta ei suinkaan kaikkia. N+B on yksi niistä suuremmista tuotemerkeistä, joilla on muita kanavia Ruotsiin.
Tällaisella kiristyksellä on kuitenkin taipumus kostautua, sillä vuosia sitten Norjan messuilla elokuussa sattui samanlainen tapaus yhden suurimman maahantuojan kanssa. Erästä maahantuojaa vaadittiin kieltämään, muuten tämä maahantuoja ei olisi messuilla suurimmalla osastolla, mutta messujärjestäjä huomautti, että heidän oli pakko maksaa osastosta, tulivat he tai eivät 😀.
Vain harvat muut kuin asianosaiset tiesivät tapahtumista mitään, joten olen nimettömänä julkaissut kaiken tässä.
19 maaliskuun 2018 - 4:40
Herra Steve sanoo:
Vau, vau, vau! Tuolla alalla on paljon kipeitä varpaita.
Sanat, jotka tulevat mieleen, ovat EMBARRASSING ja TRUTH LEVEL.
Tällainen toiminta on hyvä tapa saada ihmiset luopumaan matkailuautostaan.
Jotta matkailuautoteollisuudesta tulisi terveempi, tarvitsemme jonkun, joka uskaltaa nostaa verhoa.
Hyvää työtä teiltä!
19 maaliskuun 2018 - 7:17
Lars Jönsson sanoo:
Hieno raportti. Se, että raha hallitsee alaa, ei ole mikään uusi asia, aina vahvat päättävät, surullista mutta totta. Vaikuttaa siltä, että matkailuautoyhtiöt haluavat myydä vain uusia, koska niitä on saatavilla, mutta kaikilla ihmisillä ei ole varaa ostaa uusia, joten Svea Husbilarin ajatus on hyvä. Muutaman vuoden kuluttua messuilla nähdään todennäköisesti käytettyjä ajoneuvoja. Messuille voidaan jopa houkutella lisää kävijöitä. Innovaatiota vastustavat yritykset ampuvat itseään jalkaan.
19 maaliskuun 2018 - 12:39
Kasa sanoo:
Kertokaa minulle ala, jota EI ohjaa raha!
23 maaliskuun 2018 - 8:37
Peter sanoo:
Olisikohan kilpailuviraston syytä tutkia 🙁 Pitäisi maksaa Hymer Groupille paljon rahaa!!!! Ihanaa kaivuutyötä 🙂
19 maaliskuun 2018 - 13:49
Jakub sanoo:
Kiitos selventävästä kaivamisesta.Epäilin, että yksi suurista lohikäärmeistä oli vaatimuksen takana sulkea pois uusi ajattelu, joka ei kuulu kartelliin!!! Jäi useita näytteilleasettajia Tukholman alueelta näkemättä, jossa näin, että joillakin oli jopa "avointen ovien päivä" samaan aikaan, mikä on täysin ymmärrettävää.Varasin itse Kistamässanin tänä vuonna ...
19 maaliskuun 2018 - 14:18
Herra Aidell sanoo:
Hyvä ja mielenkiintoinen kertomus.
Mielestäni Hymerin ja muiden pitäisi hävetä, sillä kuluttajan on päätettävä, mistä hän ostaa matkailuautonsa. Tämä kartellistuminen on lopetettava!
19 maaliskuun 2018 - 16:55
Muuten sanoo:
Entä harmaa tuonti? Se on yksi EU:n eduista, ja kuvittelen EHG:n hyötyvän EU:n sisäisestä tuonnista ja viennistä!
Traagista ja surullista käyttäytymistä messuilla, jotka lankeavat näihin paineisiin, on ollut mielenkiintoista käydä siellä "lämmittämässä" kauden aikana, valitettavasti se on nyt ohi, käyn tapahtumassa, joka edistää kartellistamista!
Minun on sanottava, että pidän arvostelustasi, sillä se tarkoittaa, että kun on seuraavan matkailuauton aika, voit valita, mihin käytät rahasi!
Jatkakaa hyvää työtä!
19 maaliskuun 2018 - 18:03
Lena - hyvää sielulle sanoo:
Vaikuttavaa kaivuutyötä olette tehneet! Tämä aiheuttaa luultavasti melkoista kohua tällä alalla. Ja moni varmaan tajuaa, että samaa leikkikenttätoimintaa tapahtuu varmaan muillakin toimialoilla!
Hyvin tehty!
Halauksia Lena
19 maaliskuun 2018 - 19:16
Bertil sanoo:
Olisi tutkittava, miksi Facebookissa ei saa arvostella asuntovaunu- ja leirintäalueharrastajia. Mikä heidän yhteytensä alaan on.
20 maaliskuun 2018 - 16:00
Herra Michael sanoo:
Monilla näistä ryhmistä on käytäntönä lähettää kritiikki kyseiselle yritykselle ja antaa sille mahdollisuus kommentoida sitä. HCF, Motorhome Friends ja muut käyttävät tätä.
Monet elinkeinonharjoittajat eivät seuraa Facebook-ryhmiä eivätkä siksi saa tilaisuutta ilmaista itseään, vaan kuulevat vain yhden puolen tarinasta. Jos syntyy erimielisyys ja osapuolet pääsevät myöhemmin sopimukseen, hyvin harvoin raportoidaan, että kyseinen yritys on ratkaissut/selittänyt erimielisyyden syyn.
En ymmärrä, mitä järkeä on esitellä käytettyjä matkailuautoja/ -vaunuja messuilla, messujen tarkoituksena on esitellä uusia tuotteita, eikö niin?
Mitä tulee Svean osallistumiseen messuille, voin jossain määrin ymmärtää tämän, koska käsittääkseni se ei ole minkään tuotemerkin jälleenmyyjä, ja messuilla halutaan esitellä uutuuksia. Muusta jutusta en päätä ottaa mitään todellisia mielipiteitä, koska mielestäni koko totuus ei ole tullut julki. Joka tapauksessa Svea on joka tapauksessa saanut tästä valtavasti julkisuutta, luultavasti enemmän kuin he osallistuivat messuille, joten Hymer-konserni puri itseään häntään, voisi sanoa.
21 maaliskuun 2018 - 9:28
hame sanoo:
Olisi hyvä, jos henkilö, jolla on myytävänä käytetty ajoneuvo, voi seistä erikseen merkityllä parkkipaikalla, kun auto sitten myydään, voi mennä ostamaan uuden, mieluiten joku, joka auttaa kirjoittamisessa, ehkä Svea voi olla mukana jossain nurkassa, ehkä voi korjata takuun myös jonkun vakuutusyhtiön kautta, silloin se on ostajalle helpompaa, näinhän se toimii korttelissa.
22 maaliskuun 2018 - 13:47
Dan Gyll sanoo:
Kiitos, että kirjoitit tästä asiasta, minulla on henkilökohtaisesti epäilyksiä kaikkien asianosaisten käyttäytymisestä. Kista Messe ei uskalla vastustaa EHG:n varsin rumaa käytöstä. Mitä me teemme asialle? Mutta asuntoauton ostaminen/myyminen Svea Husbilarin kautta sen jälkeen, kun olen nähnyt heidän mainoksensa, jossa kaksi aikuista miestä näyttää iloisesti alastomia takamuksiaan halutessaan erottua muista, saa minut huolestumaan. Ilmeisesti "hiekkalaatikkokäyttäytyminen" on autoteollisuudessa arkipäivää. Toivotaan muutosta. Voitteko myös selvittää, miksi uusi matkailuauto on Ruotsissa 15% kalliimpi kuin Saksassa? Koska minun on vaikea ymmärtää sitä.
21 maaliskuun 2018 - 13:17
Dan Gyll sanoo:
Kiitos, että kirjoitit tästä asiasta, minulla on henkilökohtaisesti epäilyksiä kaikkien asianosaisten käyttäytymisestä. Kista Messe ei uskalla vastustaa EHG:n varsin rumaa käytöstä. Mitä me teemme asialle? Mutta hb:n ostaminen/myyminen Svea Husbilarin kautta sen jälkeen, kun olen nähnyt heidän mainoksensa, jossa kaksi aikuista miestä näyttää iloisesti alastomia takamuksiaan halussaan erottua, saa minut myös huolestumaan. Ilmeisesti autoteollisuudessa pätee "hiekkalaatikkokäyttäytyminen". Toivotaan muutosta. Voitteko selvittää, miksi uusi matkailuauto on Ruotsissa 15% kalliimpi kuin Saksassa? Koska minun on vaikea ymmärtää sitä.
21 maaliskuun 2018 - 13:18
Elisabeth sanoo:
Hyvin kaivettu! Todella tarpeellinen. Kuten niin usein, suuret yritykset ja raha hallitsevat. Mutta kuluttajien voimalla pitäisi pystyä vaikuttamaan. Ehkäpä joitakin kysymyksiä Kuluttajavirastolle?
21 maaliskuun 2018 - 19:15
Herra Fair sanoo:
Tänään Facebook onnistui puudeloimaan. Hymerin on aika tulla rehelliseksi ja myöntää tehneensä virheen. Jokaisella on oikeus tehdä virheitä, kunhan niitä ei toisteta.
21 maaliskuun 2018 - 22:24
Herra Rob sanoo:
On hauska nähdä, mitä Jönköpingissä tapahtuu syyskuussa?
Jos Svea kieltäytyy, he ovat tervetulleita leirintäalueelleni Jönköpingin ulkopuolella.
23 maaliskuun 2018 - 11:59
Svea matkailuautot sanoo:
Paljon kiitoksia Rob tarjouksestasi.
Elmiassa on tällä hetkellä jotain outoa.
Jätimme hakemuksen heti viime messujen jälkeen, ja meille ilmoitettiin, että hakemuksia ei ollut vielä avattu.
Nyt kun otamme heihin yhteyttä, he sanovat, että he eivät ole saaneet hakemustamme ja että messut ovat täynnä.
Joten siinä sitä nyt valitettavasti ollaan! Aika väsyttävää taistella lohikäärmeitä vastaan!
Emme kuitenkaan koskaan anna periksi, ja olemme vahvempia kuin koskaan.
Mukavaa viikonloppua.
/ John Lönnqvist
23 maaliskuun 2018 - 15:59
Herra Tomas sanoo:
Ota yhteyttä Severinin huonekaluihin juuri ennen messuja ja pyydä vuokraamaan parkkipaikka ja järjestämään jonkinlainen tapahtuma. He olivat avuliaita vuonna 2012, kun olimme samassa tilanteessa urheilukalastusmessuja varten.
26 maaliskuun 2018 - 18:25
Anki sanoo:
Mielenkiintoista luettavaa! Erittäin hyvin tehty!
Toivotan sinulle upeaa viikonloppua!
24 maaliskuun 2018 - 6:06
Ylvis sanoo:
Erittäin mielenkiintoista luettavaa, tietääkseni maassamme vallitsee vapaa kilpailu, joten tämä asianosaisten käytös kostautuu heille itselleen.
Mukavaa sunnuntaita.
25 maaliskuun 2018 - 10:29
HARRIS sanoo:
Hei, minusta on mahdotonta ostaa eurooppalaista "vanerista" valmistettua matkailuautoa, mieluummin menen Yhdysvaltoihin ja ostan paremman käytetyn A-luokan matkailuauton, jossa on varusteita, joita ei ole vanerista valmistetuissa matkailuautoissa, kuten sähkögeneraattori, pesukone, kuumailmauuni, erillinen suihku jne. 20 000 dollarin helpolla hinnalla vastaava vanerista valmistettu matkailuauto maksaisi kymmenkertaisen summan.
Parempi käytetty amerikkalainen matkailuauto kuin uusi vaneri EU:sta.
10. marraskuuta 2019 - 22:11
Frederick sanoo:
Mielenkiintoista luettavaa.
Pieni huomautus, että Svenska husbilsgruppen AB:n (Svea husbilar) omistajat tuovat maahantuontia toisen yrityksen Camperpro Europe AB:n kautta.
25 kesäkuun 2024 - 8:08