Dziś możemy powiedzieć, co naprawdę wydarzyło się na Caravan Stockholm 2018, kiedy firma Svea Husbilar twierdziła, że została wyrzucona i uruchomiła film "SCANDAL"! Zebraliśmy informacje z wielu różnych źródeł i dziś przedstawiamy całą historię.
Spis treści
W tym tygodniu "kopanie
Wszystko zaczęło się, gdy Svea Husbilar nie została dopuszczona do udziału w targach Caravan Stockholm i opublikowała zaskakujące wideo, które nazwali "SCANDAL" i które było szeroko udostępniane w mediach społecznościowych. Zaczęliśmy zagłębiać się w tę historię i zaczęliśmy od postu Branża kamperów - co dzieje się za kulisami?
Gdy kopaliśmy dalej, zdaliśmy sobie sprawę, że bardzo często jest to "Pokrywa" w branży motoryzacyjnej. Nie ma znaczenia, czy klienci próbują wyrazić swój głos na stronach internetowych firm, czy w (niektórych) różnych grupach motoryzacyjnych na Facebooku - wszystko jest skutecznie uciszane.
Jak poszło "kopanie" w tym tygodniu? Rozmawialiśmy już ze Svea Husbilar i mamy jeszcze wiele informacji z tego spotkania do przekazania. W tym tygodniu skontaktowały się z nami również targi Caravan Stockholm. Nie mieli dla nas żadnych nowych informacji, ale chcemy im podziękować za skontaktowanie się z nami!
Oprócz tego przeczytaliśmy wszystkie komentarze, które napłynęły zarówno na blogu, jak i na Facebooku, a także w wiadomościach e-mail, zarówno od osób prywatnych, jak i od operatorów kamperów. Oprócz otrzymania wielu interesujących informacji, chcielibyśmy podkreślić fakt, że otrzymaliśmy wiele komentarzy, które sprawiają, że wierzymy w lepszy klimat oraz bardziej szczery i otwarty dialog! Ale teraz nadszedł czas: możemy powiedzieć, co wydarzyło się na Caravan Stockholm 2018.
Nowe pomysły na Caravan Stockholm 2018
W lutym tego roku nadszedł czas, aby Caravan Stockholm wystawił się na Kistamässan w Sztokholmie. Przez długi czas pracowali nad stworzeniem naprawdę dobrego i pełnego wrażeń weekendu, co oczywiście obejmuje wiele planowania i logistyki. Oprócz prezentacji interesujących wystawców i prelegentów, targi chciały również zaoferować nowości, na przykład w formie "Destination Square".
Jedną z firm, która skontaktowała się z nami i chciała wystawić się na targach, była Svea Husbilar, która zajmuje się pośrednictwem w sprzedaży kamperów i przyczep kempingowych. Ponieważ firma ta nie sprzedaje nowych kamperów, nie chciała wystawiać pojazdów, ale zamiast tego starała się myśleć o nowościach, co idealnie pasowało do targów!
svea husbilar zorganizuje "Drogę Mleczną"
Caravan Stockholm i Svea Husbilar uzgodniły, że Svea stanie poza targami na obszarze zwanym "Vintergatan". Fakt, że będzie to "zimowa ulica" był pomysłem targów. Svea Husbilar była otwarta na realizację tego pomysłu.
Na Vintergatan odwiedzający targi będą mogli zobaczyć skandynawskie kampery, zrobić sobie zdjęcia na czerwonym dywanie i porozmawiać o kamperach, podczas gdy Svea będzie mogła rozdawać ulotki z informacjami o swojej agencji.
Svea Husbilar wyprodukowała również film o targach, który dotarł do imponującej liczby 63 000 osób w ciągu zaledwie kilku dni. Wynika to z faktu, że Svea Husbilar jest firmą, która myśli nieszablonowo, jeśli chodzi o marketing i wie, jak korzystać z mediów społecznościowych. Był to układ, który wydawał się odpowiedni zarówno dla targów, jak i dla Svea Motorhomes, korzystny dla obu stron. Ale... nie wszyscy tak myśleli.
Wyłudzenia od firm motoryzacyjnych
Nie wszystkim podobała się koncepcja Drogi Mlecznej i czerwonego dywanu. Niektóre inne firmy kempingowe stwierdziły, że wyglądałoby to tak, jakby Svea Husbilar była gospodarzem targów i że byłoby dziwne, gdyby wszyscy odwiedzający musieli je mijać przed wejściem.
Inne komentarze sugerowały, że Caravan Stockholm to "targi nowych samochodów" i że firmy sprzedające kampery nie powinny tam być. Ponadto Svea Husbilar została skrytykowana za bycie "szarym importerem" kamperów, co sami zdecydowanie odrzucają jako nieprawdziwe.
Wszyscy wiemy, że wszystko skończyło się tym, że Svea Husbilar została poinformowana na kilka tygodni przed otwarciem targów, że nie mogą w nich uczestniczyć. Nie chodziło tylko o to, że nie mogli stać poza targami. Według Svea Husbilar, nie otrzymali oni oferty stoiska w innym miejscu na targach.
Z drugiej strony zaoferowano im darmowe miejsce na targach wędkarskich (na targach wędkarskich!?). Grupa Erwin Hymer nie była zainteresowana udziałem, jeśli Svea Husbilar uczestniczyłaby w zamierzony sposób.
Czy to Grupa Erwin Hymer ustala zasady prowadzenia działań marketingowych? Jak zrozumieliśmy, ważne jest, aby nie wyróżniać się ani nie wychodzić poza ramy wyznaczone przez liderów rynku. Kto kontroluje rządzących? Oczywiście rządzą pieniądze, a jeśli spojrzeć na poniższe zdjęcie, łatwo zauważyć, że targi nie byłyby możliwe bez wystawców z grupy Erwin Hymer.
Czy krytyka jest uzasadniona?
Jest dość oczywiste, że Svea Husbilar została odwołana z targów z powodu szantażu ze strony innych firm. Czysto prawne aspekty tej sprawy i to, czy jedna firma chce pozwać drugą, pozostawiamy firmom. Chcemy jednak przyjrzeć się bliżej krytyce, jaką otrzymała Svea Husbilar. Czy rezygnacja z udziału w targach była uzasadniona?
1. "Wyglądałoby to tak, jakby byli gospodarzami"
Zdaniem niektórych, gdyby Svea Husbilar stanęła poza targami, mogłaby być postrzegana jako gospodarz całych targów. Jeden z czytelników pisze: "To tak, jakby Volvo miało stoisko poza targami w Genewie, przez co każdy przechodzący musiałby minąć ich "stoisko", aby móc obejrzeć inne samochody. Nie sądzę, by spodobałoby się to innym markom samochodów".
Inny czytelnik nie widzi nic dziwnego w tym, że firma stoi poza centrum wystawienniczym, ale pisze: "To, co jest opisane, zdarza się bardzo często na targach w różnych branżach. To znaczy wystawcy stoją na zewnątrz, nawet przy wejściu. Więc nic w tym dziwnego! To dobrze dla organizatora, że może korzystać z pomieszczeń również na zewnątrz!".
Inny czytelnik uważa, że za krytyką stoją inne czynniki: "Czy masz na myśli to, że klientom trudno jest odróżnić wystawcę (Svea) od organizatora targów? Czy Svea powinna zostać ukarana za przemyślenie sposobu, w jaki chciała się pozycjonować? Czy to możliwe, że atrakcyjne miejsca na targach są rok w rok rezerwowane przez te same marki? Widać strach przed konkurencją, a to nie sprzyja klientowi końcowemu!"
2. "Caravan Stockholm to pokaz nowych samochodów"
Powtarzającym się komentarzem jest to, że Caravan Stockholm to "targi nowych samochodów" i że firmy sprzedające kampery nie powinny brać w nich udziału. Jeden z czytelników, reprezentujący firmę, która wystawiała się na targach, pisze: "Celem targów Kista jest prezentacja nowych kamperów. Svea nie sprzedaje nowych kamperów, co oznacza, że ich obecność może być kwestionowana z przyczyn naturalnych".
Nigdzie na stronie internetowej Caravan Stockholm nie jest napisane, że targi są konkretnie targami nowych samochodów. Fakt, że targi chciały współpracować ze Svea Husbilar również pokazuje, że tak nie może być. Ponadto na targach jest wielu innych wystawców niż firmy produkujące nowe samochody: od kempingów i miejsc docelowych po magazyny motoryzacyjne i blogerów.
Na stronie internetowej targów czytamy: "Caravan Stockholm to targi dla tych, którzy są ciekawi mobilnego stylu życia i interesują się przyczepami kempingowymi, kamperami i kempingiem! Tutaj można porównać, dotknąć i poczuć różne marki, modele i wyposażenie, odkryć ekscytujące miejsca podróży i uzyskać porady od ekspertów".
3. "Svea Motorhomes są szarymi importerami"
Trzeci zarzut dotyczy tego, że Svea Husbilar jest "szarym importerem". Szary importer to pojęcie, które w tym przypadku odnosi się do firm, które importują kampery lub przyczepy kempingowe z innych krajów bez sprzedawania ich za pośrednictwem szwedzkiego autoryzowanego dealera.
Jeśli wszystko dobrze rozumiemy, jest to całkowicie legalne, jeśli import odbywa się w UE, ale wiąże się z pewnymi różnicami, jeśli chodzi o takie rzeczy, jak sposób radzenia sobie z podatkiem VAT i błędami gwarancyjnymi itp. Jest to złożona (i interesująca!) kwestia, o której planujemy napisać w następną niedzielę. A co z Svea i szarym importem?
Oczywiście zapytaliśmy Svea Husbilar i powiedzieli, że nie pracują z szarym importem. Według firmy, sprowadzili oni cztery kampery (w tym dwa nowe), gdy rozpoczynali swoją działalność w 2016 roku. Jednak w 2017 roku zdecydowali się nie importować więcej kamperów. Obecnie nie importują żadnych pojazdów, z wyjątkiem ewentualnych wymian w przypadku eksportu (co zdarzyło się raz, gdy wyeksportowali kampera do Danii). Mają również klientów z Wysp Alandzkich, którym pomagają w rejestracji w Szwecji.
Co o tym sądzisz?
Czy uważasz, że chodzi tu o wymuszenia, kartelizację czy po prostu zwykłe transakcje biznesowe? Co sądzisz o tym, co dzieje się w branży i jakie zmiany chciałbyś zobaczyć? Zadajemy te pytania, ponieważ uważamy, że ważny jest otwarty i konstruktywny dialog. Jak zawsze, jesteśmy ciekawi Twoich przemyśleń i opinii! Pisz swobodnie w sekcji komentarzy (możesz pozostać anonimowy, jeśli chcesz). Pamiętaj, że Twój komentarz może wymagać zatwierdzenia, zanim stanie się widoczny.
Nie przegap następnej niedzieli, kiedy będziemy pisać o szarym imporcie kamperów i przyczep kempingowych!
Solan mówi:
Interesujące i dobrze, że wziąłeś łopatę i dokopałeś się do bałaganu. Nie rozumiem jednak terminu "szary import". Kojarzy mi się z czymś nielegalnym. ?
18 marca 2018 r. - 7:55
Linuz mówi:
Witam !!! Dziwna nazwa dla "nielegalnego" importu z UE?
Z pewnością lepszą i bardziej trafną nazwą byłby "import boczny"?
18 marca 2018 r. - 11:25
spódnica mówi:
Kupiłem nowe przyczepy kempingowe w Niemczech, więc nie muszę płacić podatku VAT, płacę tylko niemiecki podatek VAT 19%.
Ale wtedy w dowodzie rejestracyjnym zawsze jest napisane, że jest to import prywatny, dlaczego ta pieczęć miałaby podążać za pojazdem, mogłaby ewentualnie obowiązywać do końca okresu gwarancyjnego, ale z gwarancją mógłbym udać się do wszystkich warsztatów hobbystycznych w Europie, ale nie w Szwecji, jest tu tak uparty i będę unikał zakupów tutaj.
19 marca 2018 r. - 19:24
Anonimowy mówi:
Dziękuję za odkopanie. Chodzi więc o to, że agenci generalni są przerażeni, że ktoś wpadnie na pomysł przecięcia połączenia między producentem a konsumentem. SVEA nie ma nawet takiego pomysłu na biznes. Ale sam pomysł przeraża Erwin Hymer Group AB. Czas pokazać siłę konsumentów.
18 marca 2018 r. - 8:52
Monica Reigard mówi:
Tak, dokładnie.
Dla mnie kciuk w dół dla Erwin Hymer Group AB.
18 marca 2018 r. - 10:48
Anonimowy mówi:
I,, 0
7
18 marca 2018 r. - 15:01
Anonimowy mówi:
Cięcie jointa?
Zwykła procedura
Fabryka - Importer Dealer - Klient
Fabryka - Niemiecki dealer - Svea Husbilar - Klient
Jak to zrywa połączenie?
21 marca 2018 r. - 10:50
Chrześcijanin mówi:
Ambitne kopanie! Zabawne czytanie!
18 marca 2018 r. - 8:57
W przeciwnym razie mówi:
Potem stało się tak, jak podejrzewaliśmy od początku, że zostali wyrzuceni pod presją jednego z głównych konkurentów. Oczywiście nie była to łatwa sytuacja dla Caravan Stockholm, gdy otrzymali to żądanie od grupy Erwin Hymer, utrata ich udziału byłaby oczywiście kłopotliwa.
Z drugiej strony mocno wątpię, czy przeprowadziłaby bojkot. Jak wytłumaczyliby to swoim klientom, którzy zarezerwowali targi, aby ich odwiedzić? "Nie zawracaliśmy sobie tym głowy, bo nie lubiliśmy mieć konkurenta przy wejściu..."?
Myślę, że odbije się to zarówno na Caravan Stockholm, jak i Hymer. Osobiście zastanowię się, czy będę faworyzował któreś z nich w przyszłości.
Ponownie, bardzo dobrze, że się w to zagłębiłeś! ?
18 marca 2018 r. - 8:58
Mickey mówi:
Z perspektywy powyższego artykułu musi to być klasyczny przykład tego, jak rządzą pieniądze i wielkość. Kreatywny nowicjusz, taki jak Svea Husbilar, zostaje zepchnięty w dół przez giganta o największej powierzchni, który prawdopodobnie płaci najmniej (lub nic) za udział w targach Kista. "To my przyciągamy odwiedzających i zapewniamy wpływy z biletów..." Mafijne metody. Absolutnie. Dość powszechne zachowanie w szwedzkim biznesie - tak mi się wydaje.
18 marca 2018 r. - 9:02
M mówi:
Z tego co wiem, w tym roku kampery Nordic były poza wejściem! Jak to wytłumaczyć?
18 marca 2018 r. - 9:20
Pan Mike mówi:
Smutne i niedojrzałe zachowanie grupy Hymer. Szkoda, że nie mają jaj, by odpowiedzieć na twoje pytania. Każdy może popełniać błędy, ale tylko najsilniejsi są w stanie wstać i przyznać się do błędu.
18 marca 2018 r. - 9:22
Kalle mówi:
Nie posiadamy pojazdu grupy Hymer i nie będziemy rozważać jego zakupu.
Ale na targach brakowało kilku marek, więc coś jest trochę dziwnego w tych targach. Czy powrócą w przyszłym roku?
18 marca 2018 r. - 9:24
Anonimowy mówi:
Tak, ale jako Hymer Caravan Stockholm 2019!
23 marca 2018 r. - 21:24
Matts Torebring mówi:
Bardzo interesujące. Pokazuje, od której grupy nie należy kupować produktów rekreacyjnych. Duże grupy nie powinny kontrolować rozwoju rynku. Dzieje się tak również w wielu innych obszarach, takich jak żywność.
18 marca 2018 r. - 9:28
Totte mówi:
Dobra robota!
Oprócz tego, że targi i Hymer Group popełniły duży błąd, interesujące byłoby wiedzieć, które grupy na Facebooku uczestniczą w tym tuszowaniu sprawy. One również muszą wyjść z cienia.
18 marca 2018 r. - 9:33
Anonimowy mówi:
Największa grupa, o akronimie HCF, nie zezwala na komentarze ani linki na ten temat.
18 marca 2018 r. - 22:01
Anonimowy mówi:
HCF?
18 marca 2018 r. - 22:57
Pan Mike mówi:
Myślę, że chodzi o entuzjastów przyczep kempingowych i biwakowania.
19 marca 2018 r. - 22:48
Kurt mówi:
Świetnie, zagłęb się.
Krajowe stowarzyszenie przemysłu przyczep kempingowych, w którym zrzeszony jest "kartel".
Organizacja ta stoi za "Porozumieniem branżowym obejmującym warunki umowne i warunki dostawy przyczep kempingowych i kamperów. Obejmuje również gwarancję na przyczepy kempingowe i kampery".
Umowa została zawarta ze Szwedzką Agencją Konsumentów.
18 marca 2018 r. - 9:41
Stos mówi:
Spośród firm wymienionych w podpisie, następujące NIE są częścią Grupy Erwin Hymer: Elnagh, Mobilvetta i Benimar (grupa Trigano; P.L.A. (grupa Rapido); Knaus i Weinsberg (http Investments); Hobby, Bravia i Polar (niezależni producenci). Kilka firm z grupy EHG NIE wystawiało się na targach. Zdjęcie i podpis są zatem ZNACZNIE NIEPRAWDZIWE!
18 marca 2018 r. - 9:47
Helen mówi:
Absolutna racja! Tysiąc razy przepraszamy za pomyłkę. Dealerzy oznaczeni strzałkami na zdjęciu sprzedają wszystkie te marki i byli na tych stoiskach na targach, ale nie wszystkie marki należą do grupy Hymer. Jednak sposób, w jaki to napisaliśmy, był błędny i natychmiast go poprawiliśmy.
18 marca 2018 r. - 10:02
Pan Andreas mówi:
Knaus, Weinsberg, Hobby i Polar nie należą do Hymer, jak podano w podpisie.
18 marca 2018 r. - 10:05
Helen mówi:
Całkowicie poprawne i zostało to już naprawione. Tysiąc razy przepraszam za pomyłkę! Te marki są sprzedawane przez tych samych dealerów na oznaczonych stoiskach, ale nie są częścią grupy Hymer.
18 marca 2018 r. - 10:09
Pan Olov niska mówi:
Dobre nowe podejście. Dobrze, że sprawdzasz. Szkoda, że dobre intencje są niszczone z powodu strachu przed konkurencją. Teraz istnieje duże ryzyko, że nikt nie odważy się przedstawić nowych propozycji. A same targi umrą.
18 marca 2018 r. - 10:28
Jimmy mówi:
Grupa Hymer powinna uczyć się od Svea.
18 marca 2018 r. - 11:01
Pan Åke Bylund mówi:
Czy to możliwe, że jeśli gość skontaktuje się ze Svea i uzyska pomoc w sprzedaży swojego używanego kampera, może to faworyzować Hymer, który może sprzedać nowy? Taka myśl?
18 marca 2018 r. - 11:34
Tommy Dynér mówi:
Dziękuję za poważny i dokładny przegląd tego, co naprawdę się wydarzyło.
To, co się stało, nie jest zgodne z naszymi interesami jako konsumentów.
Branża jest młoda, ale już wykazuje konserwatywne postrzeganie, sztywność i strach przed innowacjami.
Dziękujemy za dbanie o nasze interesy.
18 marca 2018 r. - 12:22
Anonimowy mówi:
Po tym wydarzeniu zdecydowaliśmy się nie używać marek EHG, gdy zmieniamy nasze pojazdy rekreacyjne!
18 marca 2018 r. - 12:41
Kenneth Risberg mówi:
Dobra robota i dziękuję za uchylenie rąbka tajemnicy.
Kiedy przyjechałem na targi, przed wejściem zobaczyłem skandynawskiego kampera, ale nie sądziłem, że będzie to gospodarz targów. Nie kupuję tego rozumowania.
18 marca 2018 r. - 14:15
Göran mówi:
Dziękuję za wyjaśnienie tej kwestii. Niestety EHG nie umacnia swojej pozycji na rynku, a wręcz przeciwnie. Myślę, że kierownictwo powinno zwolnić swoje stanowiska i zastąpić je ludźmi z nowymi pomysłami.
18 marca 2018 r. - 17:34
BP mówi:
To właśnie nazywam dziennikarstwem śledczym!
18 marca 2018 r. - 18:22
Hasse mówi:
Cieszę się, że podjąłeś się tego zadania.
18 marca 2018 r. - 18:47
spódnica mówi:
Autoryzowany dealer, nie jest nic wart, od lat 90-tych miałem 6 nowych kamperów, a dealerzy nie mogą współpracować z gwarancją z tą samą marką, mam teraz nowy kamper, który chciałem, aby mój najbliższy dealer przywiózł mi do domu, wiem, że był w fabryce, kiedy zapytałem po kilku tygodniach, kiedy samochód przyjedzie, okazało się, że nie traktował mnie poważnie (chociaż wcześniej kupiłem 3 nowe i samochody były teraz niedostępne w fabryce, z tego powodu musiałem przejechać 35 mil do innego dealera, kiedy teraz używam tego samego samochodu.poważnie (mimo że wcześniej kupiłem 3 nowe od tej firmy) i że samochody były teraz niedostępne w fabryce, z tego powodu musiałem przejechać 35 mil do innego dealera i kupić podobny samochód, kiedy teraz używam samochodu, okazuje się, że są jakieś drobne usterki, ale mój najbliższy dealer odmawia naprawy, ale mówi, idź tam, gdzie go kupiłeś, mimo że to ta sama marka, nie mogą współpracować, ale muszę podróżować za tysiące dolarów.
Prawdopodobnie będzie to mój ostatni kamper zakupiony w Szwecji, a Svea chętnie złoży mi propozycję pośrednictwa.
Miałem wiele samochodów i gwarancja działa doskonale, gdziekolwiek jestem w UE.
Dlaczego nie działa to w przypadku samochodów kempingowych, ale Fiat jest zawsze do Twojej dyspozycji, jeśli chodzi o części samochodowe...?
18 marca 2018 r. - 19:03
Svea Motorhomees mówi:
Cześć Kjell.
Chętnie pomożemy w sprzedaży kampera.
Przeczytaj więcej o naszej popularnej usłudze brokerskiej tutaj:
http://www.sveahusbilar.se/saljuppdrag/
Zachęcamy również do kontaktu z nami w przypadku pytań.
Życzymy miłego tygodnia.
Pozdrawiam
John Lönnqvist
Założyciele i współwłaściciele - Svea Husbilar
Poczta: john.lonnqvist@sveahusbilar.se
Tel: 0707702098
19 marca 2018 r. - 15:21
spódnica mówi:
Samochód jest nowy / listopad / przejechał 250 mil
Kosztował mnie 748000 z alarmem + opony zimowe kupujesz? Mieszkam niedaleko Sandared.
19 marca 2018 r. - 19:42
Svea Motorhomees mówi:
Cześć Kjell.
Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy więcej.
Pozdrawiam
/ Team Svea Motorhomes
30 maja 2018 r. - 18:39
Anonimowy mówi:
Mam też swój pierwszy kamper, osobiście na własny użytek, "szary import" w 2012 roku z Niemiec. Z niecierpliwością czekam na kolejny post, przeczytam go z zainteresowaniem.
18 marca 2018 r. - 20:38
Travel Linda mówi:
Imponująca robota z kopaniem. Szkoda, że nie radzisz sobie z konkurencją, czy czegokolwiek się boisz?
18 marca 2018 r. - 22:23
Ulla Widing mówi:
Brawo dla Heleny i Petera, kontynuujcie, jeśli możecie! Z niecierpliwością czekam na kolejny post...
18 marca 2018 r. - 23:37
Knut mówi:
EHG AB reprezentuje niektóre marki globalnej grupy Hymer Group AG, ale nie wszystkie. N+B jest jedną z większych marek, które mają inne kanały dystrybucji w Szwecji.
Ale ten rodzaj szantażu ma tendencję do odwracania się, wiele lat temu był podobny przypadek z jednym z największych importerów na norweskich targach w sierpniu. Zażądano zakazu dla importera, w przeciwnym razie ten importer nie byłby na targach z największym stoiskiem, ale organizator targów zwrócił uwagę, że są zobowiązani do zapłaty za stoisko, niezależnie od tego, czy przyjadą, czy nie 😀.
Niewiele osób poza zaangażowanymi wiedziało cokolwiek o tym, co się stało, więc zanonimizowałem to wszystko tutaj.
19 marca 2018 r. - 4:40
Pan Steve mówi:
Wow, wow, wow! W tym biznesie jest wiele obolałych palców.
Słowa, które przychodzą mi na myśl to EMBARRASSING i TRUTH LEVEL.
Taka praca to świetny sposób na zachęcenie ludzi do rezygnacji z kampera.
Aby stworzyć zdrowszą branżę kamperów, potrzebujemy kogoś, kto odważy się uchylić rąbka tajemnicy.
Dobra robota!
19 marca 2018 r. - 7:17
Pan Lars Jönsson mówi:
Świetny raport. To, że pieniądze kontrolują branżę, nie jest niczym nowym, zawsze decyduje silniejszy, smutne, ale prawdziwe. Wygląda na to, że firmy produkujące kampery chcą sprzedawać tylko nowe, ponieważ tylko takie są dostępne, ale nie wszyscy ludzie mogą sobie pozwolić na zakup nowych, więc pomysł Svea Husbilar jest dobry. Za kilka lat na targach prawdopodobnie zobaczymy pojazdy używane. Można nawet przyciągnąć na targi więcej odwiedzających. Firmy, które sprzeciwiają się innowacjom, strzelają sobie w stopę.
19 marca 2018 r. - 12:39
Stos mówi:
Powiedz mi, która branża NIE jest napędzana przez pieniądze!
23 marca 2018 r. - 8:37
Peter mówi:
Byłoby to coś, czemu powinien przyjrzeć się Urząd Ochrony Konkurencji 🙁 Powinno to kosztować Hymer Group sporo pieniędzy!!! Pięknie z twoimi wykopaliskami 🙂
19 marca 2018 r. - 13:49
Pan Jakub mówi:
Dzięki za wyjaśnienie. Podejrzewałem, że jeden z wielkich smoków stoi za wymogiem wykluczenia nowego myślenia, które nie jest częścią kartelu!!! Przegapiłem kilku wystawców z okolic Sztokholmu, gdzie widziałem, że niektórzy nawet prowadzili "otwarty dom" w tym samym czasie, co jest w pełni zrozumiałe... Zarezerwowałem Kistamässan w tym roku ...
19 marca 2018 r. - 14:18
Pan Aidell mówi:
Dobra i interesująca relacja.
Myślę, że Hymer i inni powinni się wstydzić, to do konsumenta należy decyzja, gdzie kupić swój kamper. Ta kartelizacja musi się skończyć!
19 marca 2018 r. - 16:55
W przeciwnym razie mówi:
A co z szarym importem? To jedna z korzyści UE, wyobrażam sobie, że EHG czerpie korzyści z importu/eksportu w UE!
Tragiczne i smutne zachowanie targów, aby ulec tym naciskom, ciekawie było odwiedzić je, aby "rozgrzać się" przed sezonem, niestety to już koniec, odwiedzę wydarzenie, które promuje kartelizację!
Muszę powiedzieć, że podoba mi się twoja recenzja, oznacza to, że kiedy nadejdzie czas na następny kamper, możesz wybrać, gdzie wydać swoje pieniądze!
Tak trzymać!
19 marca 2018 r. - 18:03
Lena - dobra dla duszy mówi:
Imponujące prace wykopaliskowe! Prawdopodobnie wywołuje to spore poruszenie w tej branży. I wiele osób prawdopodobnie zda sobie sprawę, że takie same działania na placach zabaw prawdopodobnie mają miejsce również w innych branżach!
Dobra robota!
Uściski Lena
19 marca 2018 r. - 19:16
Bertil mówi:
Należy zbadać, dlaczego nie wolno krytykować entuzjastów przyczep kempingowych i kempingów na Facebooku. Jaki jest ich związek z branżą.
20 marca 2018 r. - 16:00
Pan Michael mówi:
Wiele z tych grup stosuje politykę wysyłania krytyki do danej firmy i dawania jej szansy na skomentowanie. HCF, Motorhome Friends i inne korzystają z tego.
Wielu traderów nie śledzi grup na Facebooku i dlatego nie ma szansy wypowiedzieć się, ale słyszy tylko jedną stronę historii. Jeśli dojdzie do nieporozumienia, a strony dojdą później do porozumienia, bardzo rzadko zgłaszane jest, że dana firma rozwiązała/wyjaśniła przyczynę nieporozumienia.
Nie widzę sensu wystawiania używanych kamperów/przyczep kempingowych na targach, targi są po to, aby prezentować nowe produkty, prawda?
Jeśli chodzi o udział Svea w targach, to jestem w stanie to w pewnym stopniu zrozumieć, biorąc pod uwagę, że z tego co rozumiem nie jest to dealer żadnej marki, a targi chcą prezentować nowości. O reszcie tej historii nie chcę się wypowiadać, bo w moim odczuciu cała prawda nie wyszła na jaw. Tak czy inaczej, Svea zyskała na tym ogromny rozgłos, prawdopodobnie większy niż ich udział w targach, więc można powiedzieć, że grupa Hymer ugryzła się w ogon.
21 marca 2018 r. - 9:28
spódnica mówi:
Dobrze by było, żeby osoba, która ma na sprzedaż używany pojazd, mogła stanąć na specjalnie oznakowanym miejscu parkingowym, gdy auto zostanie potem sprzedane, móc wejść i kupić nowe, najlepiej kogoś, kto pomaga w pisaniu, może Svea da się zaangażować w kącik, może da się załatwić gwarancję też przez jakąś firmę ubezpieczeniową, wtedy jest łatwiej dla kupującego, tak to działa na bloczku.
22 marca 2018 r. - 13:47
Dan Gyll mówi:
Dziękuję za napisanie o tym, osobiście mam wątpliwości co do zachowania wszystkich zaangażowanych. Kista Messe nie ma odwagi przeciwstawić się raczej brzydkiemu zachowaniu EHG. Co możemy z tym zrobić? Ale kupno/sprzedaż kampera za pośrednictwem Svea Husbilar po obejrzeniu ich reklamy, w której dwóch dorosłych mężczyzn z radością pokazuje swoje nagie pupy, chcąc się wyróżnić, budzi moje obawy. Najwyraźniej "zachowanie rodem z piaskownicy" jest na porządku dziennym w branży motoryzacyjnej. Miejmy nadzieję na zmianę. Czy możesz również dowiedzieć się, dlaczego nowy kamper jest o 15% droższy w Szwecji niż w Niemczech? Bo trudno mi to zrozumieć.
21 marca 2018 r. - 13:17
Dan Gyll mówi:
Dziękuję za napisanie o tym, osobiście mam wątpliwości co do zachowania wszystkich zaangażowanych. Kista Messe nie ma odwagi przeciwstawić się raczej brzydkiemu zachowaniu EHG. Co możemy z tym zrobić? Ale kupowanie / sprzedawanie hb za pośrednictwem Svea Husbilar po obejrzeniu ich reklamy, w której dwóch dorosłych mężczyzn z radością pokazuje swoje nagie pośladki w chęci wyróżnienia się, również mnie niepokoi. Najwyraźniej w branży motoryzacyjnej obowiązuje "zachowanie z piaskownicy". Miejmy nadzieję na zmianę. Czy możesz dowiedzieć się, dlaczego nowy kamper jest o 15% droższy w Szwecji niż w Niemczech? Bo trudno mi to zrozumieć.
21 marca 2018 r. - 13:18
Elisabeth mówi:
Dobrze wykopane! Naprawdę potrzebne. Jak to często bywa, rządzą wielkie firmy i pieniądze. Ale siła konsumentów powinna mieć wpływ. Może jakieś pytania do Agencji Konsumentów?
21 marca 2018 r. - 19:15
Pan Fair mówi:
Dziś Facebookowi udało się pudelkować. Nadszedł czas, aby Hymer przyznał się do błędu. Każdy ma prawo do popełniania błędów, o ile nie są one powtarzane.
21 marca 2018 r. - 22:24
Pan Rob mówi:
Czy fajnie będzie zobaczyć, co wydarzy się w Jönköping we wrześniu?
Jeśli Svea odmówi, są mile widziani na moim kempingu na obrzeżach Jönköping.
23 marca 2018 r. - 11:59
Svea Motorhomees mówi:
Wielkie dzięki Rob za ofertę.
W tej chwili w Elmii jest coś dziwnego.
Złożyliśmy wniosek zaraz po ostatnich targach i zostaliśmy poinformowani, że nie otworzyli jeszcze aplikacji.
Teraz, kiedy się do nich zwracamy, mówią, że nie otrzymali naszego wniosku i że targi są pełne.
Tak więc niestety jesteśmy dzisiaj! Dość męcząca walka ze smokami!
Ale nigdy się nie poddajemy i jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek.
Miłego weekendu.
/ John Lönnqvist
23 marca 2018 r. - 15:59
Pan Tomas mówi:
Skontaktuj się z meblami Severin tuż przed targami i poproś o wynajęcie parkingu i zorganizowanie jakiegoś wydarzenia. Byli przychylni w 2012 roku, kiedy byliśmy w takiej samej sytuacji na targach wędkarstwa sportowego.
26 marca 2018 r. - 18:25
Anki mówi:
Interesująca lektura! Bardzo dobra robota!
Życzę udanego weekendu!
24 marca 2018 r. - 6:06
Ylvis mówi:
Bardzo ciekawa lektura, z tego co wiem w naszym kraju jest wolna konkurencja, więc takie zachowanie zaangażowanych osób odbije się na nich samych.
Miłej niedzieli.
25 marca 2018 r. - 10:29
HARRIS mówi:
Witam, dla mnie nie do pomyślenia jest kupowanie europejskiego kampera "ze sklejki", raczej pojechać do USA i kupić lepszego używanego kampera klasy A z wyposażeniem, którego nie ma w kamperach ze sklejki, takim jak generator elektryczny pralka gorące powietrze piekarnik oddzielny prysznic itp. za łatwą cenę 20 000 dolarów równoważny kamper ze sklejki kosztowałby dziesięć razy więcej.
Lepszy używany campervan z USA niż nowa sklejka z UE.
10 sierpnia 2019 r. - 22:11
Frederick mówi:
Interesująca lektura.
Należy pamiętać, że właściciele Svenska husbilsgruppen AB (Svea husbilar) importują za pośrednictwem innej firmy Camperpro Europe AB.
25 czerwca 2024 r. - 8:08