Koronawirus szaleje w Chinach, a w globalnym świecie choroby zakaźne mogą szybko rozprzestrzeniać się po całym świecie. W najlepszym przypadku szkody są skutecznie powstrzymywane; w najgorszym rozwija się to jak dystopijny amerykański film. Jak myślisz, czy ludzie odważą się teraz podróżować do Azji?
Spis treści
Koronawirus
Obecnie trwa epidemia nowego koronawirusa pochodzącego z Wuhan w prowincji Hubei w środkowych Chinach. Większość potwierdzonych przypadków zidentyfikowano w Wuhan. Przypadki zostały również potwierdzone w kilku innych miastach w Chinach oraz w wielu innych krajach.
Rozprzestrzenianie się koronawirusa
Zdiagnozowano ponad 9 800 przypadków nowego koronawirusa 2019-nCoV, a 213 osób zmarło w wyniku zakażenia, zgodnie z najnowszą aktualizacją Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) (31 stycznia).
Wszystkie dotychczasowe zgony (zgłoszone 31 stycznia) miały miejsce w Chinach. Większość przypadków poza Chinami wystąpiła w pozostałej części Azji (Japonia, Tajlandia, Singapur itp.), ale w każdym kraju jest tylko 10-15 potwierdzonych przypadków. Odnotowano również pojedyncze przypadki w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i różnych krajach europejskich. Wczoraj potwierdzono pierwszy przypadek koronawirusa w Szwecji.
Informacje te będą oczywiście wkrótce nieaktualne, ale można je stale aktualizować na stronie Organy zdrowia publicznego i dalej Strona internetowa ECDC.
Odradzamy niepotrzebne podróże do prowincji Hubei
Ministerstwo Spraw Zagranicznych (MSZ) odradza inne niż niezbędne podróże do prowincji Hubei w Chinach. Według Szwedzkiej Agencji Zdrowia Publicznego i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) większość dowodów wskazuje obecnie, że do przeniesienia wirusa wymagany jest bliski kontakt między ludźmi. Decyzja MSZ opiera się na szerszej ocenie sytuacji.
Odwołane loty
SAS odwołuje wszystkie loty do Chin z powodu koronawirusa. W tym kontekście SJ decyduje się na zwrot kosztów wszystkich biletów kolejowych na loty i z lotów, które nie mogą być wykorzystane przez podróżnych.
Gdzie mogę znaleźć informacje na temat koronawirusa?
Wiele gazet pisze teraz o koronawirusie i to jest w porządku, ale czy obawy ludzi powinny być wykorzystywane dla zysku? Jedna z największych gazet internetowych napisała (w przybliżeniu): "Ochraniacze na usta nie pomagają - ale to pomaga". Aby przeczytać ten artykuł, trzeba było zostać subskrybentem i zapłacić. Trochę brzydkie, prawda?
To prawda, że zwykłe maseczki nie pomagają, ale mycie rąk i nie dłubanie w twarzy lub oczach już tak. Jeśli chcesz jeszcze więcej bezpłatnie informacje można znaleźć na stronie Organy zdrowia publicznego.
Czy odważysz się teraz podróżować do Chin?
Jeśli zastosujesz się do rady UD, nie powinieneś na razie podróżować do prowincji Hubei. Hubei znajduje się w środkowych Chinach, na południe od Pekinu i na zachód od Szanghaju. Chiny jest ogromna i nie ma zaleceń dla reszty kraju, ale ludzie zachorowali również w innych częściach Chin i oczywiście nie wiemy, jak to się rozwinie.
Osobiście może nie byłbym teraz tak chętny Chinom, ale wolałbym poczekać, aż sytuacja się uspokoi lub odwróci. Co ty na to?
Czy odważysz się teraz podróżować do Azji?
W pozostałej części Azji potwierdzonych przypadków jest znacznie mniej i jak dotąd nie odnotowano żadnych zgonów. Kraje z największą liczbą potwierdzonych przypadków to Japonia (14 przypadków), Tajlandia (14 przypadków) i Singapur (13 przypadków). Osobiście nie martwiłbym się teraz zbytnio o resztę Azji, ale upewniłbym się, że będę miał oko na rozwój sytuacji. Jakie są Twoje przemyślenia?
Jak myślisz, dokąd zmierza koronawirus?
Jak myślisz, co stanie się z koronawirusem? Czy wkrótce przestanie się rozprzestrzeniać, czy też wybuchnie jeszcze większa epidemia?
Fakty na temat koronawirusa
- Objaw: Objawy ze strony układu oddechowego, gorączka i kaszel. Większość osób nie choruje poważnie, ale u niektórych pojawiają się poważniejsze objawy i dochodzi do zgonu.
- Okres inkubacji: 2-14 dni
- Szczepionka: Niedostępne
- Leczenie: Leczenie koncentruje się na wspieraniu funkcji narządów, takich jak płuca i nerki.
Rozprzestrzenianie się infekcji i ochrona
- W ten sposób choroba jest przenoszona: Poprzez kontakt z zakażonymi osobami lub kaszel i kichanie.
- W ten sposób choroba nie jest przenoszona: Doświadczenia z podobnych poprzednich epidemii pokazują, że wirusy nie są przenoszone za pośrednictwem paczek/maili.
- Ryzyko rozprzestrzeniania się w Szwecji: Obecnie oceniany jako bardzo niski.
- W ten sposób się chronisz: Umyj ręce lub użyj środka do dezynfekcji rąk, unikaj kontaktu z zakażonymi osobami, nie dotykaj twarzy/oczu. Maski nie chronią.
Helena z Finlandii mówi:
Wybieramy się do Krabi 18 lutego, jeśli sytuacja nie ulegnie radykalnemu pogorszeniu. Tajlandia jest wciąż dość spokojna, ale nigdy nie wiadomo...
01 lutego 2020 - 8:55
Helen mówi:
Miłej podróży! Podróżowanie jest prawdopodobnie w porządku! Ale oczywiście trzeba śledzić sytuację, aby nagle nie zmieniła się radykalnie. Myślałbym w ten sam sposób.
01 lutego 2020 - 17:10
Liniz Travel mówi:
Okropny wirus!!! Czuje się nieswojo, jak sądzę!
Miłego weekendu
Uściski
01 lutego 2020 - 9:21
Helen mówi:
Jak nieprzyjemnie jest mieć choroby zakaźne, które szybko się rozprzestrzeniają!
01 lutego 2020 - 17:10
Ditte mówi:
Nie sądzę, aby kiedykolwiek można było się w pełni zabezpieczyć i wcale nie martwię się o zarażenie.
Mieszkaliśmy w Chinach podczas świńskiej grypy i wtedy też nigdy się nie martwiliśmy, a wszędzie podjęto wiele środków. We wszystkich szkołach w Pekinie gorączka była sprawdzana każdego ranka, podobnie na lotniskach. Jeśli miałeś więcej niż 37,5, jak sądzę, mogły być dodatkowe kontrole z pobieraniem próbek.
Dużo podróżowaliśmy po Azji, więc nie martwiliśmy się zbytnio. Dobrze jest śledzić strony UD, jeśli chcesz anulować lub zmienić rezerwację podróży.
WHO ma również dobrą stronę internetową do śledzenia i szybkie informacje. W tej chwili być może powstrzymałbym się od Chin i obszarów wokół Wuhan, ale nie Azji jako kontynentu. W Szwecji czyha wiele innych niebezpieczeństw.
01 lutego 2020 - 9:40
Helen mówi:
Wszędzie czyhają niebezpieczeństwa i nie można martwić się o wszystko przez cały czas. Jednocześnie nie powinieneś podejmować niepotrzebnego ryzyka, więc dobrze jest mieć oko na sytuację.
01 lutego 2020 - 17:11
Monika mówi:
Wszyscy jesteśmy różni i dokonujemy różnych ocen ryzyka. Większość ludzi postanawia się nie martwić i uważa, że nie powinni panikować. Myślę, że powinniśmy starać się być tak realistyczni, jak to tylko możliwe. Zamiast liczyć różne liczby raczej niewielkich przypadków w krajach poza Chinami (jak dotąd), musimy zamiast tego spojrzeć na fakt, że WHO ogłosiła teraz sytuację globalnym zagrożeniem dla zdrowia. Przy szybkim i niekontrolowanym tempie rozprzestrzeniania się, nikt, powiedzmy, że nikt, nie wie, jak to się rozwinie. Wirus rozprzestrzenia się wykładniczo - szacuje się, że każda zarażona osoba może zarazić trzy kolejne. Jest to podstępne, ponieważ okres inkubacji jest długi, a ludzie zarażają się, nie wykazując żadnych objawów. Nie wiadomo również, jak poważnie zostaniemy dotknięci, jeśli zachorujemy. Istnieją dowody na to, że ludzie umierają. Osobiście nie wyjeżdżałbym teraz nigdzie na świecie, chyba że byłoby to konieczne. Po co narażać się na tłumy na lotniskach, siedzieć ciasno w samolotach, gdzie tak naprawdę nie wiesz i nie masz żadnej gwarancji, że wszyscy wokół ciebie nie są zarażeni? Nie podróżowałbym do żadnego kraju, który nie ma skutecznych możliwości powstrzymywania rozprzestrzeniania się wirusa lub odpowiednich zasobów opieki zdrowotnej. Naiwnością jest myślenie, że ludzie myjący ręce co kilka dni i nie dotykający twarzy pomogą. To jest infekcja kontaktowa i przenoszona drogą powietrzną - niewidzialna! Ale to jestem ja i moje przemyślenia. Myślę w kategoriach prepperskich również w innych kontekstach, nie próbując przesadzać, więc moje ewentualne "pragnienie wędrówki" odłożyłem teraz na półkę. W końcu świat wciąż istnieje i prawdopodobnie przyjemniej jest go zwiedzać bez ludzi w maskach!
01 lutego 2020 - 9:44
Helen mówi:
Oczywiście wszyscy dokonujemy różnych ocen ryzyka. To trochę interesujące. W wielu miejscach podróży ruch drogowy jest najbardziej niebezpieczny, ale często są zupełnie inne rzeczy, o które należy się martwić ... Zawsze jest to balansowanie między tym, by nie martwić się zbytnio, ale jednocześnie nie narażać się na coś lekkomyślnego. Oczywiście każdy z nas wyznacza tę granicę nieco inaczej i z pewnością inaczej w przypadku różnych rodzajów zagrożeń.
01 lutego 2020 - 17:14
4000 mln mówi:
Dobrze, że o tym piszesz, Heleno, ponieważ znasz się na zdrowiu publicznym i potrafisz ocenić informacje.
Nie pojechałbym do Chin, byłoby to trochę niewygodne, ale nie zawahałbym się pojechać do reszty Azji.
Myślę też, że ogólnym powodem pozostania w domu jest teraz nie przyczynianie się do rozprzestrzeniania się wirusa. Zamiast bać się dla własnego dobra.
01 lutego 2020 - 9:46
Helen mówi:
Słuszna uwaga dotycząca nieprzyczyniania się do dalszego rozprzestrzeniania się wirusa. Można zaszczepić się przeciwko zwykłej grypie, ale nie przeciwko tej. Oczywiście niektórzy ludzie są bardziej narażeni na poważne zachorowanie niż inni.
01 lutego 2020 - 17:15
Mickey mówi:
Wyjazd do Wietnamu 8 lutego. Większe prawdopodobieństwo wypadku w pracy niż spotkania zakażonej osoby.
01 lutego 2020 - 10:18
Helen mówi:
Ogólnie rzecz biorąc, życie jest niebezpieczne ... Miłej podróży!
01 lutego 2020 - 17:16
Eva - Ludzie na ulicy mówi:
Świetny post! Cóż, teraz nie jestem szczególnie chętny na podróż do Chin. W takim przypadku będzie to innym razem.
Nasza następna podróż odbędzie się na Hawaje na początku kwietnia, więc interesujące będzie śledzenie rozwoju sytuacji z rozprzestrzenianiem się. Trzymamy kciuki, aby szybko udało się go powstrzymać...
01 lutego 2020 - 12:01
Helen mówi:
Tak, Chiny można lepiej odwiedzić w innym czasie, jeśli można wybrać. Hawaje brzmią pięknie! Oczywiście trzymamy kciuki, żeby to się szybko skończyło!
01 lutego 2020 - 17:17
Śniegi mówi:
Kiedy pojawiła się świńska grypa, zapanowała niemal histeria, co nigdy nie jest dobre. Nie uważam, że należy się bać, ale warto zachować zdrowy rozsądek. W tej chwili nie podróżowałbym do Chin.
01 lutego 2020 - 14:42
Helen mówi:
Cóż, to jest równowaga, którą starasz się osiągnąć...
01 lutego 2020 - 17:17
Wspomnienia Marii mówi:
Jeśli loty do Chin zostaną odwołane, czuję, że na razie będę musiał wybrać inny cel podróży. Gdybym miał już zarezerwowaną podróż do miejsca w Chinach, na które bardzo czekałem, a lot odbyłby się jak zwykle, mógłbym pojechać, gdyby nie był to obszar lub miasto z zauważalną liczbą zarażonych osób. Ale Chiny nie są w ogóle uwzględnione w żadnych planach podróży, więc na szczęście nie muszę zajmować stanowiska w tej sprawie 🙂 Tajlandia itp. nie martwiłem się obecnie, istnieje już wiele innych chorób, które moim zdaniem ryzyko jest większe, że można tam cierpieć (zatrucie pokarmowe, salmonella, denga itp.). Dziś również krótko pisałem na blogu o Coronie, ale nie tak pouczające i dobrze napisane jak na Twoim blogu 🙂.
01 lutego 2020 - 16:00
Helen mówi:
Obecnie z pewnością istnieją inne choroby, na które istnieje większe prawdopodobieństwo zachorowania, na przykład w Tajlandii. Wtedy trzeba śledzić rozwój sytuacji. Będę zaglądał na Twojego bloga! 🙂
01 lutego 2020 - 17:19
Monika mówi:
Chcę tylko dodać, że mój poprzedni post opiera się na fakcie, że właśnie wróciłem do Szwecji po dziesięciu latach spędzonych we Francji. Mają zupełnie inne podejście i gotowość na różnego rodzaju katastrofy - infekcje, powodzie, strajki, pożary. Dzieje się tak po dwóch wojnach światowych, których Szwecja w ogóle nie doświadczyła. Dlatego nadal śledzę francuskie i amerykańsko-brytyjskie media, aby uzyskać lepszy obraz rzeczywistości, plus oczywiście szwedzkie media. I mogę powiedzieć, że szwedzkie media są znacznie bardziej "kulawe", ogólnie rzecz biorąc, wszystko polega na stonowaniu i upewnieniu się, że nie ma paniki. Z perspektywy międzynarodowej widzą to wszystko zupełnie inaczej. W pełni informują o WHO i ich ocenie, co godzinę aktualizują sytuację, mówią o zagrożeniach i fakcie, że coraz więcej krajów (z wyjątkiem Szwecji) sprowadza swoich obywateli do domu specjalnie wyczarterowanymi samolotami i poddaje ich 14-dniowej kwarantannie w ich kraju ojczystym. Stany Zjednoczone zamknęły swoje granice dla osób, które były w Chinach, a większość linii lotniczych (teraz także SAS) wstrzymała loty do Chin. Zagraniczne media pokazują zdjęcia pustych miast-widm, dezynfekcji, lekarzy wydających oświadczenia i ludzi, którzy nie panikują, ale wiedzą, co się dzieje. Zastanawia mnie postawa Szwedów - to tak, jakby chodziło o możliwość wyboru, kiedy już nawet nie można się tam dostać? Cóż, nie mam teraz na to ochoty? Teraz Szwedzka Agencja Zdrowia Publicznego w końcu zwróciła się do rządu o sklasyfikowanie sytuacji jako społecznie niebezpiecznej - może Szwedzi też zdadzą sobie sprawę, że to jest zaraźliwe daleko poza granicami Chin, że należy uważać na podróże, tłumy i samoloty w szczególności, nie tylko do Azji teraz?
01 lutego 2020 - 16:19
Helen mówi:
Zgadzam się, że dobrze jest czerpać wiadomości z kilku źródeł! Zgadzam się, że WHO ma również dobre informacje, to właśnie na stronie WHO znalazłem na przykład porady dotyczące mycia rąk.
01 lutego 2020 - 17:31
BP mówi:
Azja nigdy mnie nie pociągała, z wyjątkiem Japonii i może Wietnamu. Ale teraz myślę, że głupotą byłoby zaryzykować.
Myślę, że Chiny wykonały fantastyczną robotę, powstrzymując rozprzestrzenianie się i radząc sobie z całą sytuacją z przejrzystością, której nigdy nie spodziewałem się pokazać.
Większość linii lotniczych wstrzymała podróże do i z Chin, a kraj został poddany kwarantannie. Więc nawet jeśli zarezerwowałeś wycieczkę, (na szczęście) nie będziesz już mógł wjechać do kraju.
01 lutego 2020 - 17:38
Helen mówi:
Chiny są imponujące w osiąganiu wielkich rzeczy w krótkim czasie, podczas gdy reszta z nas pozostaje w tyle, że tak powiem ...
03 lutego 2020 - 7:20
Pan Johan mówi:
Może być ku temu powód, ponieważ wszystko jest scentralizowane i nazywa się to komunizmem. Tylko wtedy jest to dobre.
04 lutego 2020 - 11:24
Ulf Bergman mówi:
Głupotą byłoby ryzykować
Nie czytasz, nie słyszysz, nie widzisz?
Nie jesteś na Dummy?
01 lutego 2020 - 20:03
Helen mówi:
Dziękujemy za komentarz. Odnieśliśmy się do sytuacji (na dzień 31 stycznia) i poprosiliśmy o komentarze i przemyślenia na ten temat.
03 lutego 2020 - 7:21
Veiken mówi:
Odwracam pytanie:
Jeśli ktoś zachoruje na koronawirusa w Kirunie. Czy odważyłbyś się zostać w Szwecji?
02 lutego 2020 - 2:11
Helen mówi:
Oczywiście odwracanie pytań jest zawsze interesujące! (Chociaż może nie tak łatwo jest opuścić swój kraj ojczysty, jak nie podróżować do konkretnego miejsca).
03 lutego 2020 - 7:22
Czarni mówi:
Pojedziemy (5 osób) do Wietnamu 29/2, wymarzona podróż na jakąś wyspę podobno za 2 v, tak się tam czuje, ale pojedziemy, zgadzam się z tym, który jechał tam 8/2 ...
02 lutego 2020 - 10:10
Helen mówi:
Miłej podróży! Mam nadzieję, że wszystko się uspokoi i że będziesz czuć się dobrze podczas podróży!
03 lutego 2020 - 7:23
Carl Bergfors mówi:
Zgadzam się z Moniką.
Ktoś z mojego otoczenia, kto podróżuje do Azji, nie uważa tego za coś poważniejszego niż przeziębienie.
Nigdy nie można zabezpieczyć się przed niespodziewanym. Ale jeśli wiesz, że niektórzy ludzie, którzy zachorują, z trudem łapią oddech lub ich nerki są zniszczone i 3% umierają, postrzegam to jako skalkulowane ryzyko i po co je podejmować, jeśli można go uniknąć?
02 lutego 2020 - 20:52
Helen mówi:
Nieprzyjemną rzeczą jest to, że szybko się rozprzestrzenia i nie ma na nią szczepionki.
03 lutego 2020 - 7:26
Charlotta mówi:
Cześć!
Moja córka i jej przyjaciele wyjeżdżają jutro z plecakiem do Azji, zaczynając od Tajlandii. Czułam się z tym bezpiecznie do wczoraj, kiedy dwóch ekspertów ds. kontroli zakażeń pojawiło się w SVT i powiedziało, że wyjazd do Tajlandii jest wątpliwy. Gdzie mogę znaleźć więcej informacji na ten temat?
03 lutego 2020 - 7:41
Helen mówi:
Cześć Charlotta! Obecnie w Tajlandii zachorowało 19 osób (a większość z nich nie zachorowała poważnie), więc z tej perspektywy jest to bardzo niewiele w wielomilionowej populacji. Ale oczywiście nie mogę komentować rozwoju sytuacji. Oto kilka dobrych stron informacyjnych:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/coronavirus/fragor-och-svar-om-nytt-coronavirus/
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/coronavirus-wuhan-kina-januari-2020/
https://www.ecdc.europa.eu/en/geographical-distribution-2019-ncov-cases
https://www.who.int/health-topics/coronavirus
03 lutego 2020 - 7:55
Monika mówi:
Jeśli nadal wydaje ci się to trywialne, możesz spróbować obejrzeć dzisiejszą Agendę na SvtPlay. Dokładnie to, co próbowałem wyjaśnić, jest teraz tym, co mówią doświadczeni szwedzcy profesorowie. Wirus ten będzie się nadal rozprzestrzeniał - zwłaszcza w sąsiednich krajach azjatyckich, w tym w Tajlandii i Wietnamie. Nikt z nich nie podróżowałby tam teraz, nie odwiedzałby niepotrzebnie lotnisk ani nie wsiadał do samolotu z zagranicznym celem podróży. Właśnie teraz poinformowano również, że we francuskim samolocie, który przywiózł do domu 250 obywateli UE, w tym 11 Szwedów, 20 pasażerów wykazywało oznaki infekcji. Wszystkie kraje z wyjątkiem Szwecji poddają repatriowanych obywateli 14-dniowej kwarantannie. W Szwecji zachęca się ludzi do dobrowolnego pozostania w domu! Tymczasem kilka chińskich samolotów tygodniowo ląduje na lotnisku Arlanda bez żadnych specjalnych kontroli pasażerów. Inne kraje, w tym USA, skutecznie zamykają swoje granice!!!
02 lutego 2020 - 23:32
Helen mówi:
Cześć Monika! Nie wiem, czy uważasz, że napisaliśmy w banalny sposób, czy masz na myśli coś bardziej ogólnego? Nie uważam się za osobę, która w jakikolwiek sposób postrzega to jako błahostkę. Odnieśliśmy się do sytuacji (na dzień 31 stycznia) i poprosiliśmy o komentarze i refleksje. Bardzo interesujące było przeczytanie komentarzy i przemyśleń wszystkich. Dziękuję za to!
03 lutego 2020 - 7:29
Monika mówi:
Nie, oczywiście nie miałem na myśli Twojego sposobu opisywania tego. Dzisiaj, zaledwie kilka dni po Twoim poście z komentarzami tutaj, na przykład, że podróż do Tajlandii nie byłaby szczególnie ryzykowna, brzmi to zupełnie inaczej. Zwłaszcza po artykule Agendy, do którego się odniosłem, gdzie dwóch bardzo kompetentnych ekspertów miało co do tego wątpliwości. Jeden z nich w takiej sytuacji poleciałby nawet poza Europę! To ludzie, którzy wiedzą, o czym mówią - teraz jednogłośnie twierdzą, że sytuacji nie da się w pełni ocenić przez co najmniej miesiąc.
04 lutego 2020 - 9:42
Helen mówi:
Tak, oczywiście, sytuacja może się zmieniać przez cały czas. Dlatego ważne jest, aby aktualizować się i sprawdzać najnowszą sytuację.
04 lutego 2020 - 20:24
Riitta mówi:
Cześć! Zarezerwowałem miesięczną wycieczkę do Tajlandii 18/2-16/3 do domu, czy kraj może zatrzymać lot do domu z powodu zakażenia wirusem Corona?
03 lutego 2020 - 15:19
Helen mówi:
Trudno to sobie wyobrazić. Właśnie przylecieli Szwedzi do domu z Wuhan. I nie ma żadnych zaleceń dla Tajlandii. Ale oczywiście nie wiem, jak rozwija się sytuacja. Informacje, pytania i odpowiedzi dotyczące podróżowania można znaleźć na stronie Szwedzkiej Agencji Zdrowia Publicznego: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/coronavirus/fragor-och-svar-om-nytt-coronavirus/
03 lutego 2020 - 18:20
Maria Jonsson mówi:
Oglądałem wczoraj Agendę i pomyślałem, że teraz będzie dużo pytań. Moja córka jedzie do Tajlandii za 2 tygodnie i nie czułem się dobrze, gdy dowiedziałem się o tym z Agendy. Jeśli wyjazd jest nieodpowiedni, chciałbym, aby UD (czy to dobrze, że ma taką funkcję?) wyszedł razem z nim. Jeśli anulujesz teraz, nie otrzymasz zwrotu pieniędzy?
03 lutego 2020 - 20:53
Helen mówi:
Cześć Maria! Tak, masz całkowitą rację. UD odradza tylko prowincję Hubei (przynajmniej teraz, kiedy to piszę). Informacje UD na temat Chin można znaleźć tutaj: https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/kina/
03 lutego 2020 - 20:59
Helen mówi:
Tutaj można znaleźć aktualne informacje na temat Tajlandii: https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/thailand/
03 lutego 2020 - 21:00
Lena - dobra dla duszy mówi:
Tak, cholera, jakie to nieprzyjemne! Nie chciałbym ryzykować wyjazdu tam. Teraz pojawiło się również w Szwecji, więc i tak wydaje się wystarczająco "ekscytujące"!
Uściski Lena
04 lutego 2020 - 6:30
Helen mówi:
Choroby zakaźne są oczywiście nieprzyjemne, zwłaszcza gdy nie można kontrolować ich rozprzestrzeniania się.
04 lutego 2020 - 20:25
czarna bateria kuchenna mówi:
Jutro wyjeżdżamy do Tajlandii i jest to trochę trudne.
To smutne, gdy wydaje się tyle pieniędzy.
05 lutego 2020 - 14:35
Monika mówi:
Wśród wielu innych rzeczy, które trudno ocenić w tej sytuacji, myślę, że powinniśmy wziąć pod uwagę to, na co zwrócili uwagę eksperci w Agendzie. Jeśli podróżujesz do krajów pozaeuropejskich, w których istnieje ryzyko infekcji i tak się stanie, systemy opieki zdrowotnej w tych krajach będą bardzo napięte. Ryzykujesz, że nie otrzymasz odpowiedniej opieki, jeśli sam zachorujesz. Sytuacja może się szybko pogorszyć i mogą wystąpić trudności z wydostaniem się z kraju. Jak powiedział jeden z profesorów: "ty też powinieneś móc wrócić do domu". Ogólna postawa polega na przykład na odczekaniu kilku tygodni przed zarezerwowaniem podróży do Tajlandii...
04 lutego 2020 - 9:52
Helen mówi:
Tak, możesz poczekać z rezerwacją. Ale wiele osób już zarezerwowało bilety do Azji, a ponieważ nie ma porad dotyczących podróży poza Chiny, nie otrzymasz zwrotu pieniędzy. Jest to więc trudniejsza decyzja niż czekanie z rezerwacją biletu.
04 lutego 2020 - 20:27
I Monika mówi:
Pierwsze grudniowe doniesienia lekarza, który opiekował się chorymi i rozumiał, co się dzieje, zostały uciszone w tej dyktaturze, a on nadal informował i był odwiedzany przez tajną policję z groźbami. Wkrótce sam zachorował. Niewiele wiemy o tym, co się dzieje, ale teraz wpływa to na kraj tak bardzo, że sami zaczęli się bać. O ich gospodarce i byłym ambasadorze tutaj zrobiło się zupełnie cicho. Szwedzi zeznawali również o braku higieny, kaszlu i pluciu śluzem bezpośrednio na podłogi stacji w kraju, czekając na informację. Te same doniesienia pochodzą z Tajlandii. My tutaj widzimy tylko maski ... nawet faceci w telewizji wydają się naiwni w swoich wypowiedziach. Mimo wszystko wygląda to na świńską grypę, ale gorszym scenariuszem jest nowa grypa hiszpanka. Chrześcijanie prześladowani w tym kraju otrzymali wiadomość, że sytuacja jest krytyczna. I mają trudną walkę w swoim kościele. Trzeba to zinterpretować. Trzeba śledzić nie tylko szwedzkie media, lepiej mieć oko na BBC, media niemieckie, afrykańskie, a nawet azjatyckie.
04 lutego 2020 - 18:31
Helen mówi:
Tak, fakt, że początkowo chcieli go stłumić, jest nieprzyjemny i z pewnością doprowadził do jego dalszego rozprzestrzeniania się.
04 lutego 2020 - 20:28
Christine - 29°. mówi:
W chwili pisania tego tekstu jestem w Azji (Indonezja) i nie powstrzymałem się od podróżowania tam. Wolałbym jednak nie odwiedzać Chin, a niestety mamy tam międzylądowanie w połowie marca. Musimy więc znaleźć rozwiązanie, aby to obejść. Ale ponieważ przed nami długa droga, poczekamy i zobaczymy, jak wszystko się rozwinie (jest za wcześnie, aby odzyskać pieniądze od linii lotniczej).
06 lutego 2020 - 14:06
Mikkel z Danii mówi:
Cześć. Oto krótka aktualizacja z Danii. Za kilka tygodni wybieram się do Tajlandii, Laosu i Kambodży. W żaden sposób nie martwię się koronawirusem. Wygląda na to, że obecnie sytuacja jest pod kontrolą (choć oczywiście może się to szybko zmienić).
Ogólnie rzecz biorąc, wydaje się, że Duńczycy i duńskie władze są ogólnie spokojni o sytuację. Duńskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych ostrzega jedynie przed podróżowaniem do Chin i prowincji Hubei. Trzymamy więc kciuki, że podróżowanie do reszty Azji pozostanie bezpieczne.
13 lutego 2020 - 11:19
Yam mówi:
Mam pracownika, który przebywa w Tajlandii od 2 miesięcy i leci do domu 3 marca z międzylądowaniem w Rosji.
Czy Rosja może powstrzymać te zatrzymania i jaka jest obecna sytuacja w Rosji?
27 lutego 2020 r. - 14:02